Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти за Автор "Bondarenko (Kartava) Yuliia Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Starting and Development of the National Starting and Development of the National Systems of Pre-School Music Education in Ukraine(2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaIn the article the author made an analysis of heritage of famous Ukrainian artists, public figures and educators, pedagogues and psychologists musicians of eighteenth and twentieth century, different issues concerning the impact of music and music education on the child's personality; organization of musical education in preschool institutions. Formation and development of a national system of preschool music education in Ukraine related to activities and views on music education of famous Ukrainian artists of XVIII-XIX centuries, namely Skovoroda and Shevchenko. The issue of implementation of different kinds of music in kindergartens at the state level has been discussed since the mid-nineteenth century.Artistic, educational and developmental potential of music in training and education of preschool children was recognized. This process was greatly influenced by Soviet public figures and teachers of the nineteenth and twentieth centuries (V. Odoyevskyy, S. Rusova, M. Sventytska, A. Simonovic, E. Tyhyeyeva, K. Ushinsky). Ukrainian musicians and educators of the nineteenth and twentieth centuries (V. Verhovinets, M. Lysenko, J. Steppe, K. Stetsenko, D. Leontovych, B. Jaworski et al.) made significant contribution to developing the national musical education of preschool children, musical development and publication of manuals. The development of theoretical and methodological principles on the national level introduced in the early and mid-twentieth century influenced preschool musical education, as well as musical-rhythmic system of education (N. Alexandrova, N. Rumer, B. Hryner, A. Konorovoyi) and music education (N. Vyetluhinoyi, D. Kabalevskoho, M. Palavandishvili, O. Radynovoyi, M. Rumer, V. Shatskoyi, S. Sholomovych etc.), who studied development of children’s musical perception, psychological and pedagogical means of influence and conditions of the basics of musical culture, contents, methods and forms of musical development, education of preschool children and more. A significant impact on design and development of the concept of musical education of preschool children was made by psychologists (L. Vygotsky, V. Romenets, S. Naumenko, K. Tarasova). They noted that the objectives of musical education of young children is forming their aesthetic attitude to music and musical activities.Документ The Usage of Music Rhythm in the Correction and Rehabilitation Process of Children’s Music Education with Vision Disorders(Vydavateľstvo a tlač, s. r. o., 2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaThe given article provides with the insight into the issues of the music rhythm influence on the general development of a human, its usage in the pedagogical systems of music and rhythmical education, its healing and correction impact on the children with special educational needs. High attention is paid on the researches, connected with the development of the music and rhythmical feeling as the means of correction while overcoming the disadvantages among the children with vision disorders of pre-school and school ages. Mentioned material in the chronological order gave an opportunity to see the time gap of music rhythm usage while performing the correction work among children with vision disorders.Документ Вивчення особливостей мотиваційно-емоційної сфери у дошкільників зі зниженим зором у процесі музичної діяльності(НПУ імені В. О. Сухомлинського, 2017) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором наведено результати експериментального дослідження з виявлення у дошкільників зі зниженим зором рівнів сформованості інтересу до музичного мистецтва, до участі у різних видах музичної діяльності, розвитку емоційної чуйності до музики та наявності музичних уподобань, що характеризують особливості мотиваційно-емоційної сфери досліджуваної категорії дітей у процесі музичної діяльності. Подано якісний і кількісний аналіз кожного із досліджуваних показників мотиваційно-орієнтаційного та емоційно-ціннісного векторів дослідження. Узагальнені результати щодо рівнів розвитку у них мотиваційно-емоційної сфери піддалися порівняльному аналізу із результатами, отриманими у дітей із нормальним зором. На основі проведеного дослідження виявлено значне відставання дошкільників зі зниженим зором від однолітків з нормальним зором за всіма чотирма рівнями розвитку мотиваційно-емоційної сфери, відповідно яким виділено чотири групи дітей зі зниженим зором і подано якісну їх характеристику.Документ Виховний вплив музичного мистецтва на формування особистості дитини(2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті зроблений теоретичний аналіз проблеми виховного впливу музичного мистецтва на формування особистості дитини дошкільного віку. Автором зазначено, що розвиток дошкільника, становлення його як особистості – кардинальна для дошкільної освіти проблема. Музичне мистецтво має невичерпний потенціал впливу на внутрішній світ дитини, воно є своєрідним засобом спілкування, сприяє самопізнанню і самовираженню особистості, формуванню її світогляду, про що неодноразово наголошували письменники, композитори, педагоги, психологи, мистецтвознавці, вчені різних галузей. Музичне мистецтво має величезний виховний потенціал, використання якого сприяє формуванню особистості дитини дошкільного віку.Документ Еволюція зарубіжної думки щодо лікувально-педагогічного впливу музичного мистецтва на особистість(ТОВ «Поліграф плюс», 2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором зроблений аналіз поглядів античних поетів, філософів, а також науковців, лікарів, педагогів, музикознавців різних історичних епох на проблему лікувально-педагогічного впливу музичного мистецтва на особистість. У статті акцентується увага на аналізі сучасних напрямів використання музичного мистецтва в лікувальній та корекційній роботі з дітьми різних категорій, що включає психофізіологічний, психотерапевтичний, психологічний та соціально-педагогічний. Наведений матеріал структурований у хронологічному порядку, що дозволило виділити історичні етапи у розвитку різних поглядів на досліджувану проблему, простежити часовий проміжок використання музичного мистецтва в лікувальній та корекційній роботі.Документ Зміст і структура програмно-методичного комплексу корекційного блоку занять із музичного виховання для дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу для дітей із порушеннями зору(Херсонський державний університет, 2016) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті подано опис розробленого автором програмно-методичного комплексу корекційного блоку занять з музичного виховання для дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору, який містить чотири програми, а саме: корекційну ритміку, логоритміку, горизонтальну пластику, музикотерапію. Зміст програм представлений по роках опанування дітьми зі зниженим зором програмовим змістом. Використання в практиці роботи спеціальних дошкільних закладів зазначеного комплексу дозволить суттєво посилити корекційне спрямування процесу музичного виховання дошкільників зі зниженим зором.Документ Корекційна спрямованість видів музичної діяльності в музичному вихованні дошкільників зі зниженим зором(2015) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором показано корекційну спрямованість музичного виховання дошкільників зі зниженим зором через використання таких його видів музичної діяльності як сприймання музики, дитяче виконавство, музично-творча та музично-освітня діяльності. Корекційно-компенсаторний потенціал різних видів музичної діяльності передбачає вплив їх на розвиток музичних здібностей, корекцію психофізичного розвитку та активізацію збережених аналізаторних систем. Включення дитини з порушеннями зору у систематичний та цілеспрямований процес музичного виховання сприятиме подальшої її соціальної адаптації, інтеграції та самореалізації в умовах сьогодення.Документ Корекційна спрямованість музичного виховання дошкільників зі зниженим зором(Вид. центр КНЛУ, 2017) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті висвітлено шляхи посилення корекційної ефективності процесу музичного виховання у дошкільних навчальних закладах для дітей зі зниженим зором. Встановлено, що для побудови корекційно спрямованого процесу музичного виховання необхідним є вивчення музично-особистісного розвитку дитини і виявлення у ньому порушень. У ході експериментального дослідження об’єктами корекційного впливу визначено компоненти мотиваційної сфери, емоційно-ціннісного, вербально-інтонаційного, когнітивного, психомоторного, творчого розвитку. З урахуванням виявлених порушень шляхами реалізації корекційно спрямованого процесу музичного виховання визначено змістовий та процесуальний його діапазони. Змістовий ґрунтується на принципах організації процесу музичного виховання з дошкільниками зі зниженим зором, методах і прийомах музично-особистісного розвитку. Процесуальний реалізує корекційну методику та її посилення шляхом впровадження корекційних занять з музичного виховання: ритміки, музичної логоритміки, горизонтальної пластики, музикотерапії, які цілеспрямовано впливають на порушені сторони музично-особистісного розвитку і сприяють розвитку компенсаторних механізмів. Окреслені у роботі шляхи визначають корекційну спрямованість процесу музичного виховання у дошкільних навчальних закладах для дітей зі зниженим зоромДокумент Корекційно-реабілітаційна діяльність в сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-12) Боряк Оксана Володимирівна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Курєнкова Анна; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Стайко О. С.; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Скиба Тетяна Юріївна; Прядко Любов Олексіївна; Золотарьова Тетяна Вікторівна; Лопатинська Н. А.; Пахомова Наталія Георгіївна; Пахомова В. А.; Чобанян Анна Варужанівна; Дмитрієва І. В.; Іваненко А. С.; Кузікова Світлана Борисівна; Усик Дмитро Борисович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Kurienkova Anna; Bondarenko (Kartava) Yuliia Anatoliivna; Staiko O. S.; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Skyba Tetiana Yuriivna; Priadko Liubov Oleksiivna; Zolotarova Tetiana Viktorivna; Lopatynska N. A.; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Pakhomova V. A.; Chobanian Anna Varuzhanivna; Dmytriieva I. V.; Ivanenko A. S.; Kuzikova Svitlana Borysivna; Usyk Dmytro BorysovychУ монографії представлено теоретичні та прикладні результати наукових досліджень науковців, аспірантів щодо реалізації навчання, виховання та розвитку дітей з особливми освітніми потребами (за нозологіями) та взаємодії з їх батьками, наведено моделі сучасної системи допомоги цим дітям. Монографія адресована широкому колу фахівців, спеціалістам у галузі спеціальної та інклюзивної освіти, аспірантам, студентам та батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами.Документ Лікувально-корекційний вплив музичного мистецтва в історичному аспекті(МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2015-02) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором зроблений аналіз поглядів на досліджувану проблему античних поетів, філософів, а також науковців, лікарів, педагогів,музикознавців різних історичних епох та країн світу. У статті показано, що у доісторичні часи музичне мистецтво пов’язано з міфами, магією, релігійним культом та ритуалами. На основі поглядів античних філософів-мислителів з’явилися різні теорії та концепції впливу музики на організм та психіку людини. Наукове осмислення вченими механізмів впливу музики на організм людини почалося на початку ХХ сторіччя. У статті акцентується увага на аналізі сучасних напрямів використання музичного мистецтва в лікувальній та корекційній роботі з дітьми різних категорій, що включає психофізіологічний, психотерапевтичний, психологічний та соціально-педагогічний. Наведений матеріал у хронологічному порядку дозволив простежити часовий проміжок використання музичного мистецтва з лікувальною та корекційною метоюДокумент Методологічні підходи до вивчення рівня досягнень у музичній діяльності дошкільників зі зниженим зором(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2016) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті автором висвітлено проблему основних методологічних підходів щодо вивчення рівня досягнень у музичній діяльності дошкільників зі зниженим зором, що відбувається за трьома напрями: музично-аксіологічним, музично-когнітивним, музично-праксеологічним. Вивчення дошкільників зі зниженим зором за виділеними автором напрямами дозволить виявити ступінь розвитку та сформованості таких показників складових досягнень у музичній діяльності, як: музична спрямованість, музична освіченість, музична та психофізична розвиненість, музична вихованість. Під час організації діагностичної роботи автором виділено об’єкти вивчення – знання, уміння і навички музичної діяльності та об’єкти спостереження – компоненти музичного і психофізичного розвитку, а саме: музично-мотиваційна сфера, музично-когнітивні, музично-сенсорні, психомоторні, музично-творчі здібності, а також музична вихованість. Виявлені порушення, недоліки, труднощі у досліджуваних показниках цих компонентів повинні стати об’єктами подальшого корекційного впливу у процесі музичної діяльності, яка набуває надалі кореційно-розвивальної спрямованості. Укладена методика вивчення рівня досягнень у музичній діяльності дітей дошкільного віку зі зниженим зором ґрунтується на розроблених нами методичних умовах щодо її організації.Документ Музикотерапія в системі корекційної допомоги дошкільникам зі зниженим зором(ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaАвтором здійснений аналіз наукових джерел на предмет використання музикотерапевтичної методики в лікуванні, реабілітації, освіті й вихованні дітей і дорослих. У статті висвітлено методичні аспекти проведення музикотерапевтичних занять зі старшими дошкільниками зі зниженим зором, визначено мету, завдання, тематику, види музикотерапевтичної діяльності, методи і умови організації занять, виділено корекційно-розвивальну їх спрямованість та подано спеціально підібраний релаксаційний музичний матеріал.Документ Організація педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти(2020) Зайцева Оксана Сергіївна; Zaitseva Oksana Serhiivna; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaМагістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі розкрито сутність, чинники та принципи педагогічної просвіти, висвітлено особливості педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти. У другому розділі розкрито методику організації констатувального експерименту та обґрунтовано результати констатувального експерименту. У третьому розділі розроблено форми та методи організації педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти та перевірено їх ефективність. У висновках узагальнено основні результати дослідження.Документ Порівняльний аналіз компонентів музичного розвитку дошкільників зі зниженим і нормальним зором(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті здійснений порівняльний аналіз рівнів розвитку компонентів музичного розвитку слабозорих дошкільників та їх здорових однолітків. Методика дослідження включала три блоки завдань: на виявлення рівня розвитку музично-сенсорних функцій (свідомого розуміння музики, динамічного слуху, темпо-ритмічного відчуття), психомоторних функцій (рухової пам’яті, просторової орієнтації, статичної і динамічної координації рухів із музикою), музично-рухової творчості (навичок музично-рухової імпровізації та виразності, створеного дітьми музично-рухового образу). Порівняльний аналіз досліджуваних компонентів музичного розвитку дошкільників 5-6 років зі зниженим зором та їх однолітків з нормальним зором показав, що діти експериментальної групи мають значно гірші кількісні і якісні показники порівняно із дітьми контрольної групи. Отримані результати проведеного дослідження виразно свідчать про необхідність цілеспрямованої корекційної роботи, а виявленні порушення та особливості музичного розвитку повинні стати об’єктами корекційного впливу засобами музичного мистецтва під час музичних занять і різних видів музичної діяльності.Документ Проблема коррекционной направленности музыкального воспитания детей с нарушениями зрения в исследованиях советских и современных украинских ученых(2015-09) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaCтатья посвящена исследованию научного наследия советских и современных украинских ученых-дефектологов, которые занимались проблемой коррекционного воздействия музыкального искусства, музыкально-ритмических занятий на детей с пониженным и глубокими нарушениями зрения. В статье акцентируется внимание на выводах, сделанных авторами в области коррекционно-компенсаторного потенциала музыкального искусства в направлении предупреждения, снижения проявления и исправления вторичных отклонений в музыкальном и общем психофизическом развитии детей и активизации сохранившихся анализаторных систем. Приведенный материал структурирован в хронологическом порядке и позволяет проследить развитие различных взглядов на исследуемую проблему, а также временной промежуток использования средств музыкального искусства в коррекционно-педагогической работе.Документ Проблеми практики організації музичного виховання дошкільників зі зниженим зором(ПП Медобори-2006, 2016) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті висвітлений аналіз практики організації музичного виховання в спеціальних дошкільних навчальних закладах для дітей з вадами зору у напрямку виявлення проблем професійної компетентності музичних керівників, проведення ними діагностичної роботи, забезпечення програмовим та методичними матеріалами занять з музичного виховання, стану реалізації корекційно-розвивального потенціалу різних видів музичної діяльності. Дослідження проведене шляхом анкетування музичних керівників дошкільних навчальних закладів різних типів, у яких виховуються та навчаються діти зі зниженим зором. Результати анкетування засвідчили такі проблеми організації музичного виховання дошкільників зі зниженим зором, як потребу у: висококваліфікованих фахівцях – музичних керівників, які володіли б не лише знаннями методики музичного виховання дошкільників, а й були обізнані з корекційно-розвивальним потенціалом різних видів музичної діяльності; розробці єдиної програми з музичного виховання для досліджуваної категорії дітей, яка повинна чітко висвітлювати корекційно-розвивальну та компенсаторну спрямованість різних видів музичної діяльності і орієнтовний рівень досягнень на кінець навчального року; роз’ясненні щодо змістової специфіки оформлення і ведення обов’язкової документації музичного керівника, яка повинна враховувати корекційно-компенсаторні можливості музичного мистецтва та сприяти вирішенню корекційно-розвивальних завдань на практиці; методичних матеріалах, щодо особливостей організації діагностичної роботи з виявлення рівня досягнень у музичній діяльності і музично-рухового розвитку та організації корекційного спрямування музичної діяльності дошкільників зі зниженим зором. Вирішення вищезазначених проблем організації музичного виховання, реалізація його корекційного потенціалу сприятиме подоланню вторинних відхилень та розвиткові компенсаторних механізмів у дошкільників зі зниженим зором, і, як наслідок, впливатиме на забезпечення подальшої соціальної адаптації, соціальної активності, соціальної комунікації та самореалізації особистості зі зниженим зором в умовах сьогодення.Документ Роль асистента вчителя у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями(2020) Войтенко Альона Андріївна; Voitenko Alona Andriivna; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaМагістерське дослідження присвячено проблемі ролі асистента вчителя у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями. Метою роботи визначено розробку, впровадження та перевірку ефективності моделі реалізації психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями та роль асистента вчителя в ньому. За результатами аналізу виявлено стан розробленості досліджуваної проблеми в теорії спеціальної освіти. Розроблено модель покращення ефективності психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями та розкрито роль асистента вчителя в ній шляхом використання матеріалів Монтессорі. Модель забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями та роль асистента вчителя в ньому представлена блоками: цільовим, діагностичним, змістовим, результативно-оцінювальним та перевірено її ефективність. Діяльність асистента вчителя була спрямована на розвиток мотиваційного (мотивації до шкільного навчання), когнітивного (знань з української мови та математики) та сенсорно-перцептивного (сприйняття форми, кольору, величини та орієнтації у просторі) критеріїв у під час уроків та позаурочної діяльності з використанням матеріалів Монтессорі. Розкрито специфіку діяльності асистента вчителя в реалізації психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями шляхом використання на уроках та у позаурочній діяльності матеріалів Монтессорі. Перспективу подальших досліджень ми вбачаємо у визначенні, обґрунтуванні методичних рекомендацій щодо роботи асистента вчителя інклюзивних закладів освіти, на основі порівняння досвіду з іншими країнами і визначення шляхів його підвищення.Документ Роль музичного виховання в ранній соціалізації дітей із порушеннями зору(2016) Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaУ статті показано корекційно-компенсаторне значення музичного виховання в розвиткові слухового сприймання, формуванні музичних образів, мовлення й мотивації до спілкування, музично-ритмічних рухів дітей зі зниженим і глибокими порушеннями зору у віці немовляти, раннього та молодшого дошкільного віку. Виявлено, що недостатнє використання корекційно-розвивальних та виховних можливостей музичного мистецтва заважають процесу «входження» дитини в соціум, пристосування до нових умов життя. Автором обґрунтовано доцільність використання різних видів музичної діяльності під час проведення музичних занять із дітьми з порушеннями зору у віці від 0 до 3-х років, до яких належать: слухання-сприймання звуків довкілля і музики, спів, голосові ігри та звуконаслідування, артикуляційна гімнастика, музично-пластичні рухи, музично-рухові й пальчикові ігри.