Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти за Автор "Bondarenko Yuliia Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Prerequisites for Creating Textbooks for Auxiliary Schools: Correctional Psychopedagogy for Children with Intellectual Disabilities(2021-07-19) Chepurna Liudmyla; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Lisovets Oleg; Kuzava Iryna; Odynchenko Larysa Kostiantynivna ; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Чепурна Людмила; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Лісовець Олег; Кузава Ірина; Одинченко Лариса Костянтинівна; Дегтяренко Тетяна МиколаївнаThe history of the use of school textbooks as a special teaching tool dates back more than two centuries. Throughout its existence, the textbook has played a significant role in teaching students. It records the amount of knowledge, skills and abilities to be acquired in the learning process. The textbook is a special didactic object, which is both a carrier of the content of education, forms of recording its various elements and a project of the educational process. It implements the substantive and procedural aspects of learning in their organic unity, because the content of education and the learning process are closely interrelated, without each other impossible. One of the important areas of research in the history of pedagogy is the study of the history of school textbooks, a phenomenon that has come a long way in history, and at the present stage is an important tool for learning. The didactic functions of the school textbook are determined: informational, consolidation and control, systematization, self-education, integrating, coordinating, reference, developmental and educational. It is established that foreign and domestic correctional pedagogy has accumulated some experience in the practical creation of textbooks for the auxiliary school. Most of all in Ukraine it concerns textbooks on native language and reading. It was found that the formation and development of textbooks for children with intellectual disabilities in Ukraine were not the subject of a comprehensive analysis that would overcome the fragmentary historical and pedagogical knowledge to understand the historical experience gained in Ukraine and help identify the most progressive ideas and provide useful material for use by authors of textbooks in modern conditions.Документ Корекція емоційно-вольової сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку засобами казкотерапії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кошелівська Тетяна Василівна; Koshelivska Tetyana Vasylivna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaОб’єкт дослідження: корекційно-розвиткова робота з дошкільниками із затримкою психічного розвитку. Предмет дослідження: корекція емоційно-вольової сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку засобами казкотерапії. Мета дослідження: дослідити корекційну спрямованість казкотерапії в розвитку емоційно-вольової сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обгрунтовується актуальність дослідження, визначена мата та завдання дослідження. У першому розділі описані теоритичні засади використання казкотерапії як засобу корекції емоційно-вольової сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку. У другому розділі описані практичні засади вікористання використання казкотерапії як засобу корекції емоційно-вольової сфери дошкільників із затримкою психічного розвитку. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження та публікації. Апробація результатів здійснювалася шляхом участі в одній конференції VІІІ Міжнародна заочна студентська науково-практична конференція «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців». Структура та обсяг магістерської роботи. У тексті містяться 8 таблиць, 19 малюнків. Основний зміст магістерської роботи викладено на 6 сторінках. Загальний обсяг магістерської роботи складає 89 сторінки.Документ Напрямки взаємодії організацій громадянського суспільства з родинами дітей з особливими освітніми потребами в Сумському регіоні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Лебедь Наталія Федорівна; Lebed Nataliia Fedorivna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaОб’єктом дослідження є процес та результати взаємодії громадських організацій з родинами, в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами, на локальному (місцевому) рівні. Предмет дослідження – напрямки взаємодії громадських організацій з родинами, в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами, в Сумському регіоні. Мета дослідження – визначити напрямки взаємодії локальних громадських організацій з родинами, які виховують дитину/дітей з особливими освітніми потребами, через вивчення наявного досвіду такої взаємодії та дослідження потреб родин зазначеної категорії в Сумському регіоні. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено нормативно-правові та наукові засади взаємодії організацій громадянського суспільства з родинами дітей з особливими освітніми потребами, визначено роль родини у вихованні дитини цієї категорії, надано характеристику досвіду взаємодії громадських організацій з родинами, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, в Сумському регіоні. У другому розділі описано критерії, рівні та методики проведення оцінки рівня взаємодії оцінки членами родин дітей з особливими освітніми потребами та лідерами громадських об’єднань Сумського регіону, перешкод, які негативно впливають на процес співпраці. У третьому розділі сформульовано перелік напрямків взаємодії організацій з родинами зазначеної категорії, обґрунтовано особливості організації системи підтримки родин, в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами, громадськими об’єднаннями Сумського регіону, проведено аналіз результативності формувальної частини дослідження. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження були представлені на VІІ Міжнародній студентській науково-практичній конференції «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень, 2021), VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад, 2021). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях.Документ Організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання молоді з особливими освітніми потребами в закладах професійно-технічної освіти(2020) Декунова Наталія Іванівна; Dekunova Nataliia Ivanivna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ магістерській роботі розглянуто відношення суспільством до осіб з особливими потребами, визнання їхніх прав на здобуття освіти та професії. Розкрито сутність основних понять «інклюзія», «інтеграція», «інклюзивна освіта», «інклюзивне навчання» «особи з особливими освітніми потребами», проаналізовано проблему інтеграції молоді з особливими освітніми проблемами в сучасне соціальне середовище. Проаналізовано законодавче та нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання у закладах професійно-технічної освіти. Розглянуто шляхи організації інклюзивного навчання в професійно-технічних закладах. Вивчено стан впровадження інклюзивного навчання молоді з особливими освітніми потребами та можливості розширення доступності професійно-технічної освіти для осіб з особливими освітніми потребами шляхом адаптації та модифікації навчальних програм, пристосування освітнього середовища навчального закладу до потреб і життєвих цілей осіб цієї категорії. Описана і проаналізована експериментальна перевірка ефективності організації інклюзивного навчання в професійно-технічних навчальних закладах, а саме специфіка організаційної роботи інклюзивного навчання, оцінювання та складання індивідуального навчального плану. Теоретичні положення та практичні результати досліджування можуть бути використані вчителями, майстрами, психологами та методистами закладів професійно-технічної освіти. Результати проведеного дослідження можуть бути використані у навчальних курсах для студентів закладів вищої освіти.Документ Розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників із затримкою психічного розвитку засобами художнього слова(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Горобець Ірина Іванівна; Horobets Iryna Ivanivna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaОб’єктом дослідження є процес розвитку зв’язного мовлення дошкільників. Предмет дослідження - розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку засобами художнього слова. Мета дослідження - дослідити та обґрунтувати вплив художнього слова на розвиток зв’язного мовлення дітей із порушенням мовлення старшого дошкільного віку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено питання виховного та розвивального значення художнього слова, особливостей розвитку мовлення дошкільників із затримкою психічного розвитку, корекційного впливу художнього слова на розвиток мовлення цієї категорії дітей. У другому розділі представлено організацію та методику проведення експериментального дослідження, результати констатувального його етапу. У третьому розділі висвітлено шляхи активізації розвитку зв’язного мовлення дітей із затримкою психічного розвитку засобами художнього слова, аналіз результатів формувального етапу дослідження та запропоновано методичні рекомендації щодо впровадження художнього слова в освітній процес.