Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Автор "Ivanii Ihor Volodymyrovych"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Детермінанти формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту(2017) Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena Mykolaivna; Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychСтаття присвячена вивченню концептуальних детермінант формування професійно-педагогічної культури майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту, зокрема на методично-праксеологічному рівні. Компетентнісний та контекстний науково-методичний підходи можуть стати ефективним методичним підґрунтям побудови практично-орієнтованого навчання, спрямованого на формування даного особистісного феномену у складно організованій системі вищої фізкультурної освіти з урахуванням інтеграційних шляхів розвитку фізкультурно-спортивної науки і освіти.Документ Здоров'язбережувальна компетентність і професійна культура фахівця фізичного виховання(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті на засадах компетентнісного підходу розглянуто базові поняття, які визначають сутність здоров’язбережувальної компетентності й професійної культури фахівця фізичного виховання. Показано, що здоров’язбережувальна компетентність є результат сформованої на основі професійної культури якості фахівця, яка забезпечує можливість вирішення соціально-професійних завдань, спрямованих на ефективне розв’язання широкого спектру проблем формування, збереження і зміцнення здоров’я та організації здорового способу життя вихованців у процесі професійної і суспільної діяльності.Документ Компетентнісний підхід до професійної підготовки вчителя фізичної культури(2013) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті проведено науково-педагогічний аналіз проблеми компетентнісного підходу до професійної підготовки вчителя фізичної культури. Визначено місце професійних компетенцій в системі вимог до випускника та схарактеризовано структурно-функціональну модель компетентнісно-орієнтованої підготовки вчителя фізичної культури.Документ Культуролого-акмеологічний підхід до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей(2017) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті розкрито зміст і значення культуролого-акмеологічного підходу до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей та навчальної дисципліни «Основи професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту» як частини міждисциплінарної магістерської програми. Проаналізовано взаємозв’язок понять теорії культури і акмеології, принципи, які визначають стратегію і тактику організації магістерської підготовки. Запропоновано орієнтувати процес фізкультурної освіти на формування творчої готовності майбутнього фахівця до діяльності на основі опанування магістром не тільки компетенціями, але й спрямуванням його підготовки до вершин професіоналізму, формування професійно-педагогічної культури особистості. Показано, що запропонована навчальна дисципліна виступає інтеграційно-функціональним засобом формування професійно-педагогічної культури магістрів фізкультурних спеціальностей.Документ Методологічні засади формування фізичної культури особистості(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: провести аналіз феномену фізичної культури особистості з урахуванням методологічних підходів щодо її формування у системі фізкультурної освіти. Матеріал: проаналізовано 20 літературних джерел. Результати: теоретичний аналіз дозволив ростежити становлення підходів до фізичної культури як духовно-фізичному явища. Визначено її орієнтація на соціальні та особистісні проблеми. Також окреслено мету, завдання, зміст та умови фізкультурної освіти. Сформульована концептуальна ідея: побудова проективних моделей формування фізичної культури особистості визначається їх аксіологічного, антропологічної та онтологічної складовими (тим чи іншим поєднанням двох взаємопов’язаних напрямків розвитку особистості як тіло – дух і природа – культура). Показано, що реальна кількість моделей відрізняються цільовими орієнтирами і механізмами їх досягнення. Моделі визначаються етапами індивідуального та соціокультурного розвитку особистості. Моделі передбачають адаптацію, соціалізацію, самореалізацію і інкультурацію. Висновки: формування фізичної культури особистості базується на сучасних гуманістичних концепціях загальної теорії культури, теорії людської діяльності. Ця діяльність враховує філософські, педагогічні та психологічні аспекти. Визначення методологічних підходів дозволяє будувати проективні моделі формування фізичної культури особистості і переорієнтацію педагогічної діяльності в цьому напрямку.Документ Организационно-педагогические условия формирования профессионально-педагогической культуры у студентов физкультурных специальностей в процессе профессиональной подготовки(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychОпределены и обоснованы организационно-педагогические условия формирования профессионально-педагогической культуры у студентов в системе специального физкультурного образования как совокупность возможностей содержания, форм, методов, педагогических средств и материально-пространственной среды высшего учебного заведения. Представленная характеристика выделенных условий обозначена как определенный, относительно самостоятельной уровень методических основ формирования профессионально-педагогической культуры у студентов в процессе их профессиональной подготовки.Документ Особливості розвитку професійно-педагогічної культури фахівців фізичного виховання та спорту(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті розглянуто педагогічні умови і фактори, які визначають розвиток професійно-педагогічної культури різних категорій фахівців фізичного виховання та спорту. Визначено умови, які дозволяють уявити реальну структуру професійно-педагогічної культури фахівця, основний зміст якої відбивається у світоглядній, організаційній і комунікативній підструктурах. Результати факторного аналізу засвідчили, що в структурі професійної ефективності фахівців провідне місце займають фактори, що обумовлюють розвиток здатностей до комунікацій та професійної взаємодії на основі володіння методами соціально-орієнтованого впливу на процеси і об’єкти професійно-педагогічної діяльності.Документ Педагогічна теорія про проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту(2019) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaУ статті проаналізовано проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту на сучасному етапі дослідження. Визначено шляхи оновлення професійно-педагогічної освіти фахівців у закладах вищої освіти з урахуванням світових тенденцій. Охарактеризовано основні концепції професійно-педагогічної освіти фахівців і принципи побудови такої системи: цілісності, полікультурності, інноваційності, безперервності, демократизму. Окреслено функції професійно-педагогічної освіти фахівців: соціокультурна, розвивальна, загальноосвітня, компенсуюча, адаптивна, економічна. Визначено проблеми професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту, теоретичні та методологічні засади, досліджені науковцями. Представлено напрями наукових досліджень професійно-педагогічної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту, зокрема, авторський варіант акме-культурологічного підходу.Документ Правова підготовка як умова високого професіоналізму вчителя фізичної культури(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaЗ позицій компетентнісного підходу аналізується питання правової підготовки вчителя фізичної культури. Розкрито зміст правових компетенцій, які забезпечують продуктивну навчально-виховну, фізкультурно-оздоровчу, спортивну та управлінську професійну діяльність педагога. Запропоновано спецкурс, спрямований на формування правової компетентності та підвищення рівня професіоналізму майбутнього вчителя фізичної культури. Представлено експериментальні результати, які демонструють ефективність реалізації даного підходу.Документ Професійно-педагогічна культура та імідж фахівця фізичного виховання та спорту(2016) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychРозглянуто уміння педагогічної техніки як технологічні цінності професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання і спорту. З’ясовано взаємозв’язок категорій професійно-педагогічної культури та іміджу для встановлення сфер накладання їх змісту та дієвості в фізкультурно-спортивній роботі фахівця.Документ Професійно-педагогічна культура і компетенції фахівця фізичного виховання та спорту: від взаємозв’язку до технології формування(2017) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті обґрунтовано взаємозв’язок професійно-педагогічної культури і компетенцій фахівця фізичного виховання та спорту. Виокремлено компетенції, у яких має комплексне, багатовимірне виявлення професійно-педагогічна культура. Показано, що компетентнісний та контекстний підходи є ефективним методологічним підґрунтям побудови практико-орієнтованої професійної фізкультурної освіти та визначають технологічні аспекти формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту.Документ Структура професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту з позицій компетентнісного підходу(2015) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychРозглянуто проблему формування професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту. Метою статті є розробка та обґрунтування структури професійно-педагогічної культури фахівця з позицій компетентнісного підходу. На основі аналізу наукових джерел та узагальнення результатів дослідження запропоновано концептуальний підхід до трактування змісту і структури професійно-педагогічної культури фахівця як соціально-педагогічного феномену, що набуває визначеності у контексті єдності загальної культури, професійної культури та фізичної культури особистості. Розкрито структуру професійно-педагогічної культури фахівця як сукупність ключових, загальнопрофесійних, предметно-професійних компетенцій та особистісних якостей, яка відображає інтеграцію професіоналізму, фізкультурних і педагогічних цінностей та духовно-творчих якостей особистості.Документ Сучасна модель вищої професійної фізкультурної освіти: акме-культурологічний вимір(2020) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaThe study analyses the formation of modern models of higher education and defines a set of provisions that form the basis of the main directions of modernization of higher professional physical education in the context of the ideas of the acme-culturological paradigm. It is shown that the combination of acmeological and culturological paradigms in a single acme-culturological (integrative) approach and its implementation in professional training of future specialists of physical education and sports involves the following conceptual transformation of the main structural component of higher physical education: at the level of educational purposes – to form professional-pedagogical culture of future specialists; at the content level – to strengthen acmeology and culturological component; at the level of pedagogical technologies – to focus on active mastering of acme-culturological norms and values by future specialists; at the level of the educational environment – to create acme-culturologically saturated – learning environment; at the organizational-managerial level – to form the organizational culture of institutions of higher education; at the productive level – to shape the personality of future specialist of physical education and sports as a subject of culture.Документ Фізична культура як феномен розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: проаналізувати феномен формування фізичної культури особистості з точки зору теоретико-методологічних підходів до розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання, з’ясувати її сутність і структуру. Результати: На підґрунті культурологічного, аксіологічного і компетентнісного підходів визначено поняття соціокультурної компетентності вчителя фізичного виховання як інтегративного новоутворення в мотиваційно-діяльнісній сфері особистості, що визначає спрямованість діяльності фахівця на формування духовних цінностей і є основою його подальшого саморозвитку. Розкрито структуру соціокультурної компетентності вчителя у єдності компонентів: когнітивного (духовно-ціннісна свідомість), мотиваційно-ціннісного (емоційно-мотиваційного ставлення до духовних цінностей), поведінкового (утілення духовних цінностей у професійну діяльність). За кожним компонентом визначено систему духовних цінностей, яка охоплює соціально-психологічні, психічні та культурні цінності фізичної культури. Висновки: соціокультурна компетентність учителя фізичного виховання змістовно і функціонально пов’язана з цінностями фізичної культури особистості. Духовне, ціннісне становлення особистості майбутнього вчителя покладено в основу функціонування всіх компонентів соціокультурної компетентності, які, завдяки їх взаємовпливу в процесі фізкультурної освіти забезпечують соціокультурний розвиток особистості.Документ Характеристика сутності фізичної культури особистості фахівця фізичного виховання та спорту(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: обґрунтувати сутність фізичної культури особистості фахівця фізичного виховання та спорту. Матеріал: основою для даної статті слугують матеріали спеціальної літератури, в яких розробляються аспекти теорії фізичної культури. Результати: показано, що фізична культура особистості фахівця є складовою його загальної і професійної культури та професійної компетентності, є основою соціально-педагогічної зрілості, яка набувається в процесі професійної підготовки та діяльності. Висновки: фізична культура особистості є складним інтегрованим утворенням в структурі особистості фахівця, поєднує професійний і особистісний аспекти, а також зумовлює сформованість фізкультурно-спортивної і життєвої позиції фахівця фізичного виховання та спорту.