Перегляд за Автор "Holubkova Nataliia Leonidivna"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ English Grammar Practice(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia Leonidivna; Коваленко Андрій Миколайович; Kovalenko Andrii Mykolaiovych; Спаська Людмила Анатоліївна; Spaska Liudmyla AnatoliivnaThe textbook covers such material of English grammar as non-finite forms of the verb (infinitive, gerund, participle), modal verbs and conditionals. It provides exercises to represent different ways of applying grammatical elements to perceive and reproduce communicative situations. Exercises have a communicative focus that allows students to enlarge their vocabulary.Документ Forms of School-Community Partneship in the Context of Studying Organizational and Pedagogical Foundations of American School, Family and Community Partnership(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia LeonidivnaThe article focuses on the forms of American school and community partnership as since the adoption of the Education Act "Goals 2000: Educate Act America" (1994) a partnership of school, family and community has been recognized as one of the principal objectives for all schools in the country at the legislative level. Moreover, the vast majority of American scholars, educators, practitioners and parents are aware that effective cooperation with families of school students and local communities can be an effective means of reforming schools and improving the quality of student education. The aim of the study is to analyze forms of school and community collaboration which are given by American researchers, as success of partnership of school, family and community much depends on their activities and results. In the article a complex of interrelated and complementary research methods have been used. In particular: general scientific - analysis, synthesis, comparison and generalization; component-structural, system-structural, system-functional, which give the opportunity to study and identify the main trends in developing school and community partnership and define efficient forms of community involvement. As the majority of school administrators and teachers realize that intensive involvement of communities into school activities is an essential condition for effective management of the educational process, they have started their work to build stronger partnership relations believing that these strategies will help to increase academic skills, create safer school environment and improve the well-being of families and communities. American researchers claim that the school and community partnership (SCP) takes a variety of forms and they give a classification of potential partners of schools, namely: 1) business structures; 2) universities and education institutions; 3) institutions of public health and child protection; 4) government and military institutions; 5) national services and volunteer organizations; 6) religious institutions; 7) senior citizens organizations; 8) cultural and recreational institutions; 9) other community organizations; 10) community individuals. Summarizing American experience, it should be emphasized that collaboration of school and community as a component of partnership of American school, family and community has a long history, but it becomes especially significant at the end of the XX - the beginning of the XXI centuries, when more complex conditions for the work of the school and the need for workers, whose professional competence is higher than the basic level appeared in the country. Nevertheless, this study does not fully cover the above mentioned issues. We believe that the following forms of cooperation should be further thoroughly studied and analyzed: a) cooperation with government and military agencies; b) religious organizations, as these institutions may considerably help schools solve their burning problems especially when they experience a lack of financial, materiel and social resources.Документ Англійська мова: крок за кроком(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia Leonidivna; Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaМетодичні рекомендації з практики усного та писемного мовлення (англійська мова) охоплюють такі теми курсу: "Про себе", "Моя родина", "Зовнішність та характер людини".Документ Англійська мова: крок за кроком(ФОП Цьома С. П., 2019) Гуменюк Інна Леонідівна; Humeniuk Inna Leonidivna; Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia Leonidivna; Коробова Юлія Володимирівна; Korobova Yuliia VolodymyrivnaМетодичні рекомендації з практики усного та писемного мовлення (англійська мова) охоплюють розмовні теми курсу: "Де ми живемо", "Робочий день", "Погода та дозвілля".Документ Особливості становлення та розвитку громадянського виховання у школах США у ХХ столітті(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia LeonidivnaУ статті розглядаються специфічні особливості становлення громадянського виховання в американській школі у ХХ столітті, яке є результатом історичного розвитку країни та її цінностей і посідає провідне місце у реформаційних процесах у галузі освіти.Документ Партнерство школи, сім'ї та громади як засіб покращання поведінки учнів та дисципліни у школах США(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia LeonidivnaУ статті подана характеристика основних стратегій партнерства американської школи, сім'ї та громади, спрямованих на зменшення кількості порушень шкільної дисципліни учнями та створення безпечного сприятливого для навчання та розвитку дітей середовища в загальноосвітніх навчальних закладах у контексті реформи середньої освіти США.Документ Розвиток партнерства школи, сім’ї та громади: американський досвід(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia LeonidivnaУ статті розглядаються основні тенденції та закономірності розвитку партнерства школи, сім’ї та громади у США. Автор підкреслює той факт, що налагодження та розвиток зв’язків з сім’ями та громадами сприяє соціальному, емоційному та розумовому розвитку дітей.Документ Історія: люди та події (Велика Британія та США)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Голубкова Наталія Леонідівна; Holubkova Nataliia Leonidivna; Мандич Елеонора Григорівна; Mandych Eleonora Hryhorivna; Павлов Володимир Васильович; Pavlov Volodymyr VasylovychThe manual includes lectures on the major historical and cultural events of the United Kingdom and the United States from ancient times to the present as well as some linguistic aspects of both nations’ development. Significant attention is paid to the peculiarities and tendencies of the educational systems of these countries. In addition to the lecture texts, the manual contains tests and questions for self-control that allow students to check the level of their understanding historical events, and contribute to the development of discussion and communication skills and greatly expand students’ outlook.