Перегляд за Автор "Karpenko Vitalii Yevhenovych"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методологічний потенціал концепту «ментальність» у контексті філософсько-теоретичних концепцій періодизації суспільного розвитку(2010) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychУ статті експліковано методологічний потенціал філософського концепту «ментальність» для аналізу сучасних концепцій періодизації розвитку суспільства. Необхідним етапом дослідження постало досягнення консенсусу щодо розуміння зазначеного концепту. Дослідження ментального виміру спільнот постає важливою теоретико-методологічною умовою адекватного осмислення соціуму.Документ Новация и традиция в контексте образования(2011) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena Anatoliivna; Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychВ статье проанализировано соотношение традиции и новации в контексте образования, сделаны следующие выводы: современное образование множит людей с деформированной ментальностью, что затрудняет гармоничную имплементацию новаций в повседневную жизнь общества. Причиной этого служит мировоззренческая несистемность образования. Также в условиях формирования единого образовательного пространства Европы, инновационного образования особую актуальность приобретает проблема сохранения национально-культурной идентичности, ментальных особенностей, достижений отечественной системы образования.Документ «Смарт»-речі як чинник перетворення людини: постановка проблеми(2013) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychУ статті автор аналізує феномен «смарт»-речей як філософську проблему, а саме проблему їх потенціалу як чинника перетворення Людини в повноті її біологічних, психічних, соціальних, духовних вимірів. Окреслюються основні шляхи дослідження відповідних тенденцій «смарт»-соціокультурного середовища, яке є альтернативою тотальній «комп’ютерній віртуалізації» людського буття.Документ Фальсифікація пансинергетизму(2011) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychАвтор експлікує цілісну картину меж застосування синергетичної методології у філософії. Обґрунтовано неодмінність урахування таких положень під час використання синергетики: явище самоорганізації не є універсальним; «лінійність» і «нелінійність» є передусім концептами-інструментами аналізу; чинник свободи волі людини значною мірою «випадає» із синергетичного аналізу; синергетичне переосмислення випадковості потребує подальшого обґрунтування; синергетика перебуває у процесі становлення, розвитку; відсутність належної уваги до послідовних спроб фальсифікації часто є недоліком сучасних досліджень.Документ Философия техноинтеллекта: терминологический анализ(2013) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychВ статье эксплицируется потенциал терминологического анализа философии техноинтеллекта для разрешения проблемы концептуализации последнего. Как инструмент дальнейшего аналитического деления (которое может стать предметом отдельного исследования) обосновывается дихотомия «специализированный техноинтеллект» – «универсальный техноинтеллект», для которых «техноинтеллект» играет роль родового понятия.Документ Філософсько-герменевтичний універсалізм у методології філософії техноінтелектуального суспільства(2012) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychУ статті обґрунтовується думка, що спрощення картини світу у свідомості сучасного філософа за рахунок «нефілософських знань» не завжди є методологічно виправданим, оскільки загальна філософська картина світу, з одного боку, і сукупність учень і теорій нижчих рівнів, з іншого боку, співвідносяться за принципом герменевтичного кола. Шлях до розв’язання проблеми полягає у спробах застосування принципу філософсько-герменевтичного універсалізму дослідника. Пояснюється сутність цього принципу.Документ Інноваційна превентивна освіта у техноінтелектуальному суспільстві(2014) Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychУ статті здійснено спробу метатеоретичного аналізу інноваційної превентивної освіти в техноінтелектуальному суспільстві. Показано, що у сфері освіти – беручи до уваги, між іншим, і принцип «неперервна освіта крізь усе життя» – Людина (не тільки окрема, але й як людські спільноти, планетарне суспільство взагалі) мусить безпосередньо проявити свою свободу волі стосовно корекції співвідношення конструктивних і деструктивних наслідків впровадження інновацій, зокрема педагогічних технологій в основі використання яких лежать засоби технічного інтелекту.