Перегляд за Автор "Klochkova Tetiana Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Risk Management in the Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience(South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, 2017) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov VasylivnaThe article presents a comparative analysis of implementing the risk management system in the universities of Great Britain and Ukraine. Most of the focus is put on the identification and analysis of the high-priority risks incurred by the Ukrainian and British universities. In particular, the key risks under study include the compliance risk, reputation risk, financial risk, the risks of student experience and staffing issues. The appropriate risk mitigation measures which may reduce the impact of each risk on the operating activities of university are given along with the detailed risk description. The system of measures aimed at reducing the probability of occurrence of a particular risk type or mitigating its consequences has been identified and generalized on the basis on the empirical data obtained as a result of applying the methods of document analysis. The effectiveness of implementing the risk management practice in the activities of the Ukrainian universities has been confirmed. The recommendations for the development of risk management in the Ukrainian higher education at the national and institutional levels are formulated. The expedient measures at the institutional level include, but not limited to, the development of risk management strategy, the specification of methodology for the risk identification and analysis, ensuring the university’s risk accounting, systematic monitoring of the risk management process, reporting on the risk management outcomes. At the national level, it is appropriate to develop the regulatory framework of risk management, providing for a pro-forma portfolio of risks, the management of which the higher education establishment shall be liable for.Документ Змістова характеристика зовнішніх і внутрішніх ризиків у діяльності аграрних вишів(2015) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana IvanivnaУ статті ідентифіковано й охарактеризовано зовнішні та внутрішні ризики, які виникають у діяльності аграрних вищих навчальних закладів освіти на основі застосування таких теоретичних методів, як аналіз, синтез, порівняння й узагальнення. Зокрема, розглянуто ризики нездатності забезпечити кількісного та якісного набору українських та іноземних студентів, нездатності забезпечити й підтримувати достатній обсяг фінансових ресурсів, матеріально-технічної бази, нездатності залучити та зберегти якісний професорсько-викладацький склад, неспроможності надання якісних освітніх послуг тощо. Встановлено, що вищезазначені ризики пов’язані між собою і можуть становити пряму загрозу репутації або іміджу аграрного вищого навчального закладу. Наведений нами профіль ризиків є базовим для аграрного університету в цілому, на основі якого можуть бути побудовані локальні реєстри ризиків факультетів, кафедр та інших підрозділів вишу.Документ Менеджмент ризиків у вищій освіті: характеристика понятійно-термінологічного апарату дослідження(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana IvanivnaУ статті схарактеризовано й обґрунтовано понятійно-термінологічний апарат дослідження менеджменту ризиків у вищій освіті на основі застосування таких теоретичних методів, як метод термінологічного аналізу, порівняння, синтез, узагальнення. Здійснено порівняльний аналіз таких категорій, як «ризик», «ризик-менеджмент», «управління ризиками», «профіль ризику», «власник ризику» на основі вітчизняних та зарубіжних фахових джерел, тлумачних і спеціалізованих словників, нормативних документів Великої Британії в галузі менеджменту ризиків. Робиться спроба уточнення єдиної термінології педагогічної ризикології, що сприятиме підвищенню рівня оволодіння нею співробітниками та адміністрацією вищих навчальних закладів. Подальшого вивчення потребує аналіз провідних концепцій менеджменту ризиків у вітчизняній та зарубіжній теорії освіти.Документ Ризик-менеджмент: теорія і практика української вищої школи(2015) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana IvanivnaУ статті визначено та схарактеризовано ризики української вищої школи на основі застосування таких теоретичних методів, як аналіз, порівняння, класифікація та узагальнення наукової літератури, законодавчої бази. Зокрема, розглянуто ризики, що можуть загрожувати виконанню основних завдань реалізації стратегії розвитку вищої школи. Наведено класифікацію ризиків у розрізі надання якісних освітніх послуг, споживачами яких є студент, підприємство, держава й суспільство. Ідентифіковано ризики зовнішнього та внутрішнього середовища сектору вищої освіти, що впливають на стратегічний розвиток ВНЗ. Подальшого вивчення потребує визначення можливості застосування елементів прогресивного зарубіжного досвіду, зокрема досвіду британських університетів, у контексті досліджуваної проблеми в Україні.Документ Ризик-орієнтовний підхід до викладання іноземних мов у вищих аграрних закладах освіти(2015) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Кобжев Олександр Миколайович; Kobzhev Oleksandr MykolaiovychУ статті ідентифіковано й охарактеризовано ризики, які виникають у процесі викладання іноземної мови у вищих аграрних закладах освіти на основі застосування таких теоретичних методів, як аналіз, синтез, порівняння й узагальнення. Зокрема, розглянуто квалітативний ризик (ризик незабезпечення набору достатньо якісних студентів), рекрутинговий ризик (ризик формування студентського контингенту), ризик недосягнення основної мети навчання іноземній мові в аграрному виші, яка полягає в забезпеченні рівня, достатнього для практичного використання іноземної мови в майбутній професійній діяльності спеціалістів аграрного сектору, ризик низької мотивації студентів в оволодінні іноземної мови, а також репутаційний ризик. Для кожного з цих ризиків наведено приклади заходів, що знижують ступінь ризику, та механізмів своєчасного його попередження.Документ Ризики діяльності аграрного університету: характеристика процесів попередження та подолання(2016) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana IvanivnaУ статті ідентифіковано та охарактеризовано ризики, які мають першорядну важливість і займають першу позицію в реєстрі вищих аграрних закладів освіти. Зокрема, розглянуто фінансовий ризик (зменшення обсягів державного фінансування, зниження рівня прибутку внаслідок зменшення кількості абітурієнтів, неефективне та нераціональне використання коштів), ризик втрати студентського контингенту (зниження попиту абітурієнтів на освітні послуги; неможливість забезпечити якісний і кількісний набір студентів; відтік існуючих студентів) та ризик, пов’язаний із науково-педагогічним персоналом (неспроможність залучити та зберегти високопрофесійний науково-педагогічний персонал), а також їх складові. Для кожного з цих ризиків наведено приклади заходів попередження та подолання їх наслідків у діяльності аграрного університету.Документ Тенденції розвитку менеджменту ризиків в університетах Великої Британії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana IvanivnaУ дисертації з’ясовано теоретичні засади та тенденції розвитку менеджменту ризиків в університетах Великої Британії та визначено перспективи застосування позитивного британського досвіду менеджменту ризиків у вищій школі України. З’ясовано провідні підходи до концептуалізації ризику в рамках соціальних наук у другій половині XX ст.; окреслено особливості стратегічної моделі управління вишами, складовою якої є менеджмент ризиків. Виявлено чинники розвитку та тенденції реформування вищої освіти Великої Британії у досліджуваний період (кінець XX – початок XXI століття). На основі аналізу нормативного забезпечення менеджменту ризиків у вищій освіті Великої Британії виокремлено періоди розвитку досліджуваного процесу. Схарактеризовано змістові та процесуальні засади розвитку менеджменту ризиків в університетах Великої Британії. Визначено перспективи застосування позитивного британського досвіду менеджменту ризиків у вищій школі України.