Перегляд за Автор "Zakharova Valentyna Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Естетична функція художніх засобів у творчості М. Вінграновського(2020) Марченко Дар’я Олександрівна; Marchenko Dariia Oleksandrivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaАктуальність теми дослідження обумовлена зростанням наукового інтересу літературознавців до творчості шістдесятників. Проте огляд критичної літератури про М. Вінграновського переконує, що його твори не були достатньо глибоко досліджені з точки зору їх естетичного значення в руслі історичних закономірностей розвитку української літератури в контексті шістдесятників XX ст. Відтак, важливим є дослідити прояв модерністської естетики творчості письменника, поета, актора, режисера, сценариста М. Вінграновського. Своєрідність естетичних цінностей, що становить онтологічну основу самобутньої індивідуальності його творчості, зокрема лірики, є органічною частиною еволюції модерністського літературного процесу, способів і засобів розкриття дійсності. Мета дослідження – теоретично дослідити і проаналізувати естетичну функцію художніх засобів у поетичній творчості М. Вінграновського, окреслити методичні аспекти вивчення лірики на уроках української літератури в середніх класах.Документ Літературне краєзнавство як засіб формування особистості учня(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna Anatoliivna; Рева Н. В.; Reva N. V.У статті обґрунтовується доцільність упровадження уроків літератури рідного краю в навчальні програми загальноосвітньої школи. Порушується проблема якісно)' підготовки студентів-філологів в аспекті реалізації потенційних виховних можливостей літературного краєзнавства. Під час роботи над художніми творами реалізуються навчальні та виховні завдання літературної освіти.Документ Особистісно зорієнтоване навчання в контексті підготовки майбутнього вчителя-філолога(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna Anatoliivna; Карпенко О. М.; Karpenko O. M.У статті обґрунтовується доцільність упровадження особистісно зорієнтованої технології в процес навчання майбутнього вчителя літератури. Порушується проблема якісної підготовки студентів-філологів до роботи в середніх навчальних закладах в аспекті запровадження педагогічних технологій. Оволодіння новими педагогічними технологіями розглядається як вирішальний фактор успішної освіти в сучасному світі.Документ Педагогічна практика з української мови та літератури(2016) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaМетодичні рекомендації допоможуть студентам у проходженні практики з української мови та літератури. Пропонується для студентів факультету іноземної та слов’янської філології, викладачів методики навчання української мови та української літератури, керівників педагогічної практики, вчителів-словесників.Документ Психологічний аспект аналізу новели В. Стефаника «Камінний Хрест» у старшій школі(2013) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna Anatoliivna; Ткаченко Ю. В.; Tkachenko Yu. V.У статті розглядаються особливості аналізу новели «Камінний хрест» у психологічному аспекті, досліджуються засоби психологічного розкриття теми еміграції у творі. З’ясовуються основні акценти, які повинен розставити вчитель-словесник під час роботи над текстом новели В. Стефаника в десятому класі загальноосвітньої школи. Подаються практичні рекомендації педагогові щодо визначення учнями засобів психологічного зображення в «Камінному хресті». У статті аналіз твору саме в психологічному аспекті визначено як найдоцільніший при вивченні новели В. Стефаника «Камінний хрест» на уроках літератури в старшій школі.Документ Розвиток творчих здібностей учнів основної школи у процесі вивчення лірики О. Олеся(2020) Зарецька Оксана Олександрівна; Zaretska Oksana Oleksandrivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерській роботі досліджено процес розвитку творчих здібностей в учнів основної школи у процесі вивчення творчості О. Олеся на уроках української літератури. Розглядаються основні форми методи і прийоми роботи з учнями для розвитку творчих здібностей враховуючи механізми творчого процесу під час вивчення постаті поета.Документ Роль сприймання художнього твору у процесі його реалізації(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaМета статті - визначити місце та роль сприймання художнього твору у процесі його реалізації в літературній освіті учнів загальноосвітніх навчальних закладів. У статті розглядається процес сприймання як необхідний етап у роботі над текстом художнього твору в літературній освіті учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовані чинники адекватного сприймання тексту художнього твору. Особлива увага приділена ролі процесу сприймання художнього твору під час його реалізації на уроці літератури. Застосування теоретичних та емпіричних методів наукового пошуку і глибоке опрацювання психолого-педагогічної, літературознавчої, методичної літератури з проблеми дослідження дозволило зробити низку переконливих висновків про пріоритетну роль сприймання тексту серед інших форм роботи під час вивчення художнього твору на уроках української літератури. Метод спостереження за процесом аналізу твору дав можливість виділити фактори адекватного сприймання тексту літературного твору.Документ «Соло для Соломії» Володимира Лиса: художньо-естетична енергетика роману(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Лисянська В. В.; Lysianska V. V.; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ статті визначено художньо-естетичну енергетику роману сучасного українського письменника В. Лиса «Соло для Соломії». Акцентовано увагу на літературознавчому та методичному аспектах вивчення роману на уроці української літератури.Документ Спецкурс і його роль у науково-методичній підготовці майбутнього вчителя-словесника(2012) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ статті розглянуто роль спецкурсу з української літератури у фаховій підготовці студента-філолога. Порушено питання про введення до навчального плану спеціальності «українська мова та література» спецкурсу за творчістю письменника Григора Тютюнника.Документ Стильові домінанти повісті-поеми Осипа Турянського «Поза межами болю»(2020) Рябко Тетяна Володимирівна; Riabko Tetiana Volodymyrivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясовано характерні риси та особливості понять «стильові домінанти», «індивідуальний стиль», окреслено місце Осипа Турянського в українському літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття. Дипломна робота зосереджена на жанрово-стильових особливостях повісті-поеми Осипа Турянського, художніх образах та розкриттю їх внутрішнього світу. У ході проведення педагогічного експерименту було схарактеризовано особливості індивідуальної поетики письменника на уроці української літератури в 11 класі, подано методичні рекомендації вчителю-словеснику та студенту-практиканту до вивчення повісті-поеми «Поза межами болю» в старших класах.Документ Формування вмінь студентів розрізняти художню деталь під час роботи над поезією Ліни Костенко(2016) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ статті розглядається робота над текстами поетичних творів Ліни Костенко як засіб вироблення вмінь студентіврозрізняти художню деталь. Доведено, що втілення емоційних станів у художнє слово відбувається на високому мистецькому рівні за допомогою досконалих засобів поетичної техніки.Особлива увага приділена колористиці, яка розглядається як засіб поетичної виразності під час вироблення вмінь студентів-філологів розрізняти художню деталь та з’ясовувати її емоційно-смислову роль у поетичному тексті.Документ Формування емоційно-ціннісного ставлення в учнів 5–7 класів у процесі вивчення української літератури(2020) Боюн Богдана Андріївна; Boiun Bohdana Andriivna; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ магістерські роботі проаналізовано поняття «емоційно-ціннісне ставлення» у психолого-педагогічних дослідженнях. Дипломна робота зосереджена на потенційних виховних можливостях уроку української літератури. У ході проведення педагогічного експерименту було створено авторський алгоритм формування емоційно-ціннісних ставлень в учнів, подано методичні рекомендації вчителю-словеснику та студенту-практиканту до їх формування у процесі вивчення української літератури.Документ Формування професійної компетентності студентів-філологів засобами літературного краєзнавства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaМета статті – визначити місце та роль літературного краєзнавства у формуванні професійної компетентності студентів філологічних спеціальностей. У статті розглядається процес сприймання художнього твору як необхідний етап художньої комунікації «автор - художній твір - читач». Особлива увага приділена ролі літературного краєзнавства у фаховій підготовці студента - майбутнього вчителя української мови і літератури. Застосування теоретичних та емпіричних методів наукового пошуку і глибоке опрацювання психолого-педагогічної, літературознавчої, методичної літератури з проблеми дослідження дозволило зробити низку переконливих висновків про пріоритетну роль літератури рідного краю у формуванні професійної компетентності студентів.Документ Формування родинних цінностей у старшокласників під час вивчення поезії Тараса Шевченка(2015) Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ статті досліджується виховний вплив родинних ідеалів у поетичному доробку Тараса Шевченка на формування моральних цінностей старшокласників. Акцентується увага на ідеалі жінки, яка в поезіях Кобзаря постає в образі матері, дружини та дівчини. Аналізуються поезії з пріоритетом українських родинних цінностей, які формують загальнолюдські ідеали. Наголошується на завданні, що стоїть перед словесником, який повинен бути мислячим і висококваліфікованим учителем, отже, має відійти від стереотипів і подати узагальнюючий образ української родини, що постає в поезії Т. Шевченка. Запропоновано прийоми аналізу поетичного тексту, що сприяють усвідомленому засвоєнню учнями цінностей родинних виховних традицій. Особливий акцент зроблено на психолого-педагогічних особливостях сприйняття дев’ятикласниками художніх творів Кобзаря про родину.