Актуальні питання природничо-математичної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання природничо-математичної освіти за Ключові слова "activity"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Обчислювальна діяльність: структура та функціональні частини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Романишин Р. Я.; Romanyshyn R. Ya.У статті на основі аналізу психолого-педагогічних джерел подається визначення поняття обчислювальна діяльність. Визначається її структура та функціональні частини. Для цього були застосовані такі методи дослідження: теоретичний – аналіз, систематизація й узагальнення науково-методичної літератури для порівняння та зіставлення різних підходів до представленої проблеми, розкриття вжитих у публікації дефініцій та емпіричний – спостереження за обчислювальною діяльністю учнів. У результаті аналізу психологічних джерел визначається структура діяльності. Розглядаються розумові дії як змістовний структурний елемент розумової діяльності до якої належить обчислювальна діяльність, а якість формування розумової дії залежить від якості орієнтувальної діяльності, що базується на орієнтувальній основі дії. Виокремлено функціональні частини обчислювальної діяльності: орієнтувальну, виконавчу та контрольно-коректувальну. Орієнтувальна частина є центральною і полягає у співвіднесенні конкретного випадку обчислення з відомими учню/учениці обчислювальними приймами і способами міркування, з’ясування можливостей їх застосування для даного випадку, схвалення одного з них, і актуалізації орієнтувальної основи дії. Виконавча частина обчислювальної діяльності передбачає реалізацію одного з обчислювальних прийомів чи способів міркування, а контрольно-коректувальна – подальше оцінюванням раціональності обраного шляху і можливе застосування іншого прийому чи способу міркування. Встановлено, що швидкі і правильні обчислення пов’язані з можливістю учня/учениці актуалізувати потрібний прийом обчислення, який ефективніше за інші прийоми призводить до результату та здатністю швидко і безпомилково реалізовувати операції, що становлять цей прийом. Оскільки потреба у виконанні обчислень виникає у людини повсякчасно, то і мотиви обчислювальної діяльності виникають виходячи з практичних потреб, задоволення яких реалізує її мету – знаходження результату арифметичних дій додавання, віднімання, множення і ділення (націло або з остачею) у множині цілих невід’ємних чисел. У подальшому вбачаємо за необхідне дослідити проблему формування обчислювальної діяльності.Документ Особливості організації самостійної роботи учнів в процесі навчання алгебри і початків аналізу за дворівневим підручником(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Кравченко Зоя Іванівна; Kravchenko Zoia IvanivnaВ статті розглянуто особливості організації самостійної роботи учнів за дворівневим підручником, зокрема виділено чотири основні етапи: стимулюючо- мотиваційний, навчаючий, діагностико-коректуючий, контрольно-оціночний. Виділено види навчального матеріалу для організації самостійної роботи учнів: описуючий, пояснюючий, приписуючий, пов’язуючий та запропоновано відповідні завдання.Документ Різноспособовий вияв пізнавальної активності як передумова результативного здійснення учнями навчально-пізнавальної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa StepanivnaУ статті розкритий теоретичний аспект різноспособового вияву пізнавальної активності як передумови результативного здійснення учнями навчально-пізнавальної діяльності в урочний та позаурочний час під час вивчення математики. На основі узагальнення напрацювань фахівців, визначено зміст понять «активність», «пізнавальна активність», «емоційний відгук». Виокремлені різні способи вияву учнями пізнавальної активності (відтворюючий спосіб вияву пізнавальної активності, творчий спосіб вияву пізнавальної активності, надситуативний спосіб вияву пізнавальної активності). Класифіковані види пізнавальної активності учнів.