Технології соціального супроводу неповних сімей

Анотація
Магiстерське дослiдження присвячене проблемi соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами. Проаналiзовано стан проблеми у загальнiй та спецiальнiй психолого-педагогiчнiй лiтературi, окреслено сутнiсть поняття «технологія», «неповна сім’я», «соціальний супровід сім’ї», «соціально-педагогічна підтримка», «діти з особливими потребами»; проаналізовано нормативно-правове забезпечення з питань прав дітей з особливими потребами та захисту прав неповних сімей; виявлено особливості технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; з’ясовано сучасний досвід технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей; визначено критерiї, показники та рiвнi потреб родини у соціально-педагогічній підтримці; розроблено, експериментально перевірено та проаналізовано ефективність програми соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; доведено позитивний вплив апробованої програми на поступове зниження потреб неповних сімей в соціально-педагогічній підтримці.
The master's research is devoted to the problem of social and pedagogical support of single-parent families raising a child with special needs. The state of the problem in the general and special psychological and pedagogical literature is analyzed, outlines the essence of the concept of "technology", "incomplete family", "social support of the family", "socio-pedagogical support", "children with special needs"; analyzed the legal framework for the rights of children with special needs and the protection of the rights of single-parent families; the peculiarities of the technology of social and pedagogical support of single-parent families raising a child with special needs are revealed; the modern experience of technology of social and pedagogical support of single-parent families is clarified; criteria, indicators and levels of family needs in social and pedagogical support are determined; the effectiveness of the program of social and pedagogical support of single-parent families raising a child with special needs has been developed, experimentally tested and analyzed; proved the positive impact of the tested program on the gradual reduction of the needs of single-parent families in socio-pedagogical support.
Опис
Ключові слова
технологія, неповна сім’я, соціальний супровід сім’ї, соціально-педагогічна підтримка, діти з особливими потребами, technology, single-parent family, social support of the family, socio-pedagogical support, children with special needs
Бібліографічний опис
Лузан, А. В. Технології соціального супроводу неповних сімей [Текст] : магістер. робота / А. В. Лузан ; науковий керівник А. О. Рижанова. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 86 с.