Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1018
Назва: Theoretical Basses of Speech Activity of Mentally Retarded Children of Primary School Age
Інші назви: Теоретичні засади формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку
Автори: Boriak, Oksana Volodymyrivna
Боряк, Оксана Володимирівна
Ключові слова: speech activity
dyzontogenezis of speech mentally retarded children of primary school age
мовленнєва діяльність
порушення мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку
Дата публікації: сер-2016
Видавництво: European Journal of Special Education Research
Бібліографічний опис: Boryak, Oksana Theoretical Basses of Speech Activity of Mentally Retarded Children of Primary School Age [Text] / Oksana Boryak // European Journal of Special Education Research. – 2016. – Volume 1, issue 2. – p. 67–79.
Серія/номер: Volume 1│Issue 2│2016;
Короткий огляд (реферат): The article deals with the problem of forming and correction of speech activity of mentally retarded children of primary school age. The author is presented an integrated system of correction of speech development on the basis of the results of the study of speech development level of mentally retarded children of primary school within the modern educational space. The present system has a block structure with comprises: 1. Theoretical and methodological foundations of the technology of forming and correction of speech disorders and 2. A comprehensive program of differentiated correction of the speech development of this category of children. To provide multidisciplinary care in the system of complex correction of the mentally retarded children has developed three main areas the middle of the program. The first is informative. It involves determination of the content of correctional technology to ensure the overcoming of language development problems in mentally retarded children. The second area covers the development of children with different types of dyzontogenezis of speech, caused mental retardation. Third direction – is development of individual algorithms taking into account specificity of each the mentally retarded child.
У статті висвітлюється проблема формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. На основі отриманих результатів дослідження рівнів мовленнєвого розвитку розумово відсталих молодших школярів автором презентовано систему комплексної корекції мовленнєвого розвитку у межах сучасного освітнього простору. Запропонована система має блочну структуру.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1018
ISSN: 2501-2428
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
06. THEORETICAL BASSES OF SPEECH ACTIVITY - Oksana Boryak.pdf575,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.