Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1043
Назва: Форми і методи підвищення кваліфікації китайських учителів як основа професійного розвитку
Інші назви: Forms аnd Methouds оf Raising the Level оf Teachers’ Skill іn China аs а Foundation оf Their Professional Development
Автори: Шевченко, Катерина Валеріївна
Shevchenko, Kateryna Valeriivna
Ключові слова: підвищення кваліфікації
форми і методи
традиційні форми
інноваційні форми
учитель Китаю
науково-дослідна робота
особистістно-орієнтований підхід
професійний розвиток учителя
творчість учителя
raising the level of teachers’ skills
forms and methods
traditional forms
innovative forms
teacher of China
research work
personality-oriented approach
professional development of teachers
teacher’s creation
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Шевченко, К. Форми і методи підвищення кваліфікації китайських учителів як основа професійного розвитку [Текст] / К. Шевченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 4 (58). – С. 84–90.
Короткий огляд (реферат): Стаття, присвячена дослідженню форм і методів підвищення кваліфікації китайських учителів, висвітлює важливість підвищення кваліфікації для професійного розвитку педагога, необхідність вчасного проходження курсів підвищення кваліфікації, що в подальшій діяльності педагогічного фахівця значно вплине на його успіхи у професії. Результати дослідження можуть бути практично використані для дисциплін «Загальна педагогіка», «Порівняльна педагогіка». Використано такі методи дослідження: порівняльно-педагогічний аналіз, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, першоджерел, теоретичні узагальнення й висновки.
The training of the teachers is on a special place between other problems of modern education. Forms and methouds of raising the level of teachers’ skills in China is an integral part of teachers’ training. The system of raising the level of teachers’ skills in China is constantly developed. The question of forms and methouds of raising the level of teachers’ skills in China is not revealed in Ukrainian research literature on sufficient level. The article is devoted to the peculiarities of forms and methouds of raising the level of teachers’ skills in China, the importance of raising the level of teachers’ skills is highlighted, the need to improve knowledge for teachers and the basic types of the system of raising the level of teachers’ skills in China are analyzed in detail, the basic documents that coordinate this system are analyzed, the requirements to teachers to raise their abilities steadily, the function of the higher educational establisments are considered. The aim of raising the level of teachers’ skills in China is to increase their professional abilities, its influence on the pedagogical process. A responsible teacher should be well educated ideologically, should have a high level of knowledge of the subject and be a responsible person, who conscientiously treats his profession. There are a lot of interesting innovative forms and methods to raise teachers’ professional skills, such as discourse, dispute, Internet conference and others. The article reveals the meaning of raising the level of teachers’ skills in China, it’s importance, it’s necessity, the problems which teachers could have with their work during the activity. One of the most important forms of raising the level of teachers’ skills in China is to make pedagogical or scientific research. It is also important that Chinese government must encourage teachers to raise their professional skill. All these factors are important, because the high-qualified teacher, who constantly work at the improving their professional skills and abilities can influence the formation of good attitude to the teaching profession in trainees. Pedagogical research and summarized observations of teaching experience, primary sources are used as a method of research, theoretical generalizations and conclusions are made. The results of the research can be used in disciplines “General pedagogy” and “Comparative pedagogy”.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1043
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formy i metody pidvyshchennia kvalifikatsii.pdf553,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.