Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1069
Назва: Нові тенденції у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи в умовах університету
Інші назви: New Tendencies іn the Professional Training оf Future Primary Grades Teachers іn the Conditions оf University
Автори: Казанжи, Ірина Володимирівна
Kazanzhy, Iryna Volodymyrivna
Ключові слова: педагогічні інновації
компетентнісний підхід
професійні компетенції
інноваційна педагогічна діяльність
фундаментальна наукова підготовка
сучасне педагогічне мислення
pedagogical innovations
competence approach
professional competencies
innovative pedagogical activity
fundamental scientific training
modern pedagogical thinking
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Казанжи, І. Нові тенденції у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи в умовах університету [Текст] / І. Казанжи // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 4 (58). – С. 274–280.
Короткий огляд (реферат): У статті окреслено нові тенденції у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів в умовах університету. Методологічні засади дослідження склали положення теорії пізнання про діалектичний взаємозв’язок педагогічних явищ, соціальну визначеність і гуманно-творчу сутність особистості. Теоретичне і практичне значення дослідження полягало в розкритті сутності таких понять, як «компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх учителів»; «інноваційна педагогічна діяльність викладача». Проаналізований досвід дозволив намітити шляхи оновлення професійної підготовки майбутніх учителів в освітньо-виховному просторі вищого педагогічного закладу.
In the article new tendencies in the professional training of future primary school teachers in the conditions of university are described. Principles of the cognitive theory about dialectical interdependence of the pedagogical phenomena, social definiteness and human and creative substance of the personality have composed methodological bases of the investigation. Theoretical and practical sense of the investigation consists in the opening of such notions’ essence as “competence approach to professional training of future teachers”, “innovative pedagogical teacher’s activity”. Analyzed experience has allowed planning the ways of the future teachers’ professional training renewal in the educational space of the higher pedagogical institution. Passing of the Law about the higher education in Ukraine orients on the significant deepening of the fundamental and professional training of higher education institution graduates, envisage fundamental changes of teachers’ activity in the educational space of the higher education institution. First of all passage to the dialogical form of interaction with the students is widening the forms and the methods of the educational process arrangement arsenal, introduction of pedagogical innovations into the practice of higher education institutions’ activity, including informational technologies, technologies of projecting of department teachers innovative activity, realization of competence approach, that significantly changes aims, content and educational process technologies in the modern pedagogical higher education institution. It becomes especially brightly apparent in the process of study of the pedagogical disciplines which are the core of the professional competent teacher’s training for the new school. In the process of future primary school teacher’s training it is important to imagine the entire picture of that professional reality which the graduate of the pedagogical higher education institution has to enter. He needs not just to enter but to adapt quickly, become the leader of renewal and high quality of education. Solving of the educational tasks in modern entire pedagogical process needs higher professional qualification of the primary school teacher, formation of teacher’s personality, that is responsible for the value notional component of the education content, for that moral context, in which adoption of this content takes place. It needs strengthening of attention to individual pedagogues’ decisions, the research of their own approaches, extraordinary models of behavior.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1069
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Novi tendentsii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh.pdf524,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.