Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1074
Назва: Організація групової навчальної діяльності в підготовці майбутніх учителів початкової школи в умовах коледжу
Інші назви: Organization оf Group Learning Activities іn the Training оf Future Primary School Teachers іn the College Environment
Автори: Луцинкевич, Людмила Анатоліївна
Lutsynkevych, Liudmyla Anatoliivna
Ключові слова: групова навчальна діяльність
мала група
технологія навчання
співпраця
групова взаємодія
компетентність
group learning activities
small group
educational technology
cooperation
group interaction
competence
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Луцинкевич, Л. Організація групової навчальної діяльності в підготовці майбутніх учителів початкової школи в умовах коледжу [Текст] / Л. Луцинкевич // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 4 (58). – С. 302–310.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюється проблема використання технології групового навчання. Зосереджено увагу на тому, що в умовах коледжу одним із шляхів розв’язання проблеми вдосконалення підготовки майбутніх учителів початкової школи є використання сучасних інноваційних технологій, зокрема технології групового навчання студентів. У ході теоретичного та емпіричного дослідження підтверджено, що групова навчальна діяльність підвищує ефективність реалізації функцій і завдань підготовки майбутніх фахівців педагогічної галузі. Аналіз особливостей організації групової навчальної діяльності й роботи студентів у малій групі в ході навчальних занять сприяв розробці методичних рекомендацій, які пропонуються у статті.
The article highlights the problem of using technology for group learning. The author focuses on the fact that in terms of college one of the ways to solve the problem of improving the training of future primary school teachers is the use of modern innovative technologies, in particular technologies of group learning of students. The problem of group training in psycho-pedagogical science is not new, but its relevance is not lost in connection with the new tasks of quality training of students. In the system of higher education the college occupies an important place as a modern higher education institution which can provide training of highly competitive professionals. The author believes that in the conditions of pedagogical college one of the ways to improve the quality of training of future primary school teachers is the use of modern innovative technologies, in particular technologies of group learning of students. A study of the problems, which included various methods, namely: abstraction, comparative analysis, generalization of literature sources, interview, observation, study of the performance of teachers and students, self-awareness training sessions. During theoretical and empirical research it was confirmed that group training activity increases efficiency of implementation of functions and tasks of training of future specialists of the pedagogical industry. The analysis of the peculiarities of the organization of group learning activities and student’s work in small groups during training sessions contributed to the development of guidelines that are offered in the article. Based on the results of the study, the author concludes that group training activities should be viewed as a technology and form of organization of teaching students in small groups, united by a common educational purpose under indirect guidance of the teacher. The particular value of group learning activities in the formation of competences of future teachers of primary school is revealed. In the future, it is appropriate to study the problems of using technology of group learning activities in forming professional knowledge, abilities and skills of students by organizing group learning in primary school.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1074
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Orhanizatsiia hrupovoi navchalnoi diialnosti v pidhotovtsi.pdf536,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.