Дистанційне навчання: досвід використання, проблеми, перспективи

Анотація
У статті розглянуто проблему впровадження елементів дистанційного навчання в підготовку студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта. Визначено структуру дистанційного навчання, до якої входять всі компоненти, притаманні освітньому процесу. Представлено аналіз результатів опитування студентів останнього року навчання освітнього рівня «бакалавр» спеціальностей 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта, яке стосувалося їх ставлення до використання дистанційного навчання при підготовці магістрів. Для магістрів названих спецільностей спроєктовано дистанційний курс «Технології вивчення математичної освітньої галузі» із застосуванням системного підходу ADDI. Представлено аналіз результатів опитування «Мої враження від проходження дистанційного курсу». Визначено завдання, які сподобалися студентам, не сподобалися і викликали ускладнення. Обґрунтовано причини такого вибору і представлено шляхи вирішення ускладнень, що виникли.
Based on the analysis of scientific and pedagogical literature, the structure of distance learning is determined, which includes all the components inherent in the educational process: purpose, content, methods, technologies, organizational forms, teaching aids. The analysis of the survey results is presented. It was conducted with full-time and part-time students of the last year of study at the bachelor’s degree level in the specialties 012 Preschool education and 013 Primary education and concerned their attitude to the use of distance learning in the master’s training. The results of the survey indicate the desire of students at the second (master’s) level of higher education to combine learning with work and therefore consider it appropriate to use blended learning. For students of these specialties a distance course «Technologies to study the mathematical education» was designed using a systematic approach ADDI, which includes the following phases: analysis, design, development, implementation, evaluation. The article presents an analysis of the results of the survey «My impressions of the distance learning course». It was determined which tasks the students liked, did not like and which tasks caused complications. The reasons for this choice are substantiated and the ways of solving the complications that have arisen are presented.
Опис
Ключові слова
дистанційне навчання, змішане навчання, дистанційний курс, дистанційна форма навчання, проєктування діяльності, платформа Moodle, підготовка магістрів, distance learning, blended learning, distance course, distance form of learning, activity design, Moodle platform, master’s degree training
Бібліографічний опис
Васько, О. О. Дистанційне навчання: досвід використання, проблеми, перспективи [Текст] / О. О. Васько, В. Г. Бутенко, О. В. Шаповалова // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. – Глухів : Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2020. – Випуск 43. – С. 59–65. – DOI: 10.31376/2410-0897-2020-2-43-59-67.
Зібрання