Methods of Forming Students’ Entrepreneurial Culture at Physics Lessons

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The article summarizes scientific works on the formation of entrepreneurial culture. Based on the terminological analysis of the key concepts ("culture", "entrepreneurial culture", "entrepreneurship"), the essence and clarification of the concept of "entrepreneurial culture of students" are revealed. Attention is focused on the importance of forming an entrepreneurial culture among young people in our time. The problems of forming the entrepreneurial culture of primary school students are identified and proposals for their elimination are developed. The model of formation of students' entrepreneurial culture is described, consisting of blocks: target, theoretical and methodological, content, procedural and effective blocks. Attention is focused on highlighting the potential of scientific approaches and principles to the formation of students' entrepreneurial culture. Special attention is given to the expediency of applying axiological, acmeological, problem-based, system-activity, competence-based, integration, personality-oriented approaches as an important methodological basis for the formation of entrepreneurial culture of students at physics lessons. A set of pedagogical conditions that affect the formation of entrepreneurial culture of students at physics lessons is defined. The following components are identified in the structure of students' entrepreneurial culture: axiological, theoretical, technological, and creative. It is proposed to use methods and forms of work for the formation of entrepreneurial culture of primary school students The criteria for the formation of entrepreneurial culture at physics lessons are determined, namely motivational-value, cognitive, practical and creative. It is established that the issue of forming an entrepreneurial culture of students at physics lessons remains insufficiently developed in pedagogical theory and practice. Prospects for further scientific research are indicated.
У статті здійснено узагальнення наукових праць щодо питання формування підприємницької культури. На основі термінологічного аналізу ключових понять («культура», «підприємницька культура», «підприємливість») розкрито сутність та уточнено поняття «підприємницька культура учнів». Акцентовано увагу на значенні, яке набуває формування підприємницької культури у молодих людей в наш час. Визначено проблеми формування підприємницької культури учнів основної школи та розроблено пропозиції щодо їх усунення. Описано модель формування підприємницької культури учнів, що складається з блоків: цільового, теоретико-методологічного, змістового, процесуального та результативного блоків. Елементами моделі виступають мета, завдання, методологічні підходи, загальнодидактичні та специфічні принципи, компоненти, етапи, зміст, педагогічні технології й умови, форми і методи процесу формування підприємницької культури учнів, критерії та рівні сформованості. Зосереджено увагу на висвітленні потенціалу наукових підходів та принципів до формування підприємницької культури учнів. Акцентовано увагу на доцільність застосування аксіологічного, акмеологічного, проблемного, системно-діяльнісного, компетентнісного, інтеграційного, особистісно-орієнтованого підходів як важливої методологічної основи для формування підприємницької культури учнів на уроках фізики. Визначено комплекс педагогічних умов, які впливають на формування підприємницької культури учнів на уроках фізики. Виокремлено у структурі підприємницької культури учнів компоненти: аксіологічний, теоретичний, технологічний, креативний. Запропоновано використання методів та форм роботи для формування підприємницької культури учнів основної школи. (рольові ігри, інсценізації, моделювання й «мозковий штурм», «фізичний експромт», «пазли», «асоціативний кущ», дискусії, дебати та ін.). Визначено критерії сформованості підприємницької культури на уроках фізики, а саме мотиваційно-ціннісний, когнітивно-пізнавальний, діяльнісно-практичний та творчий. Встановлено, що питання формування підприємницької культури учнів на уроках фізики залишається недостатньо розробленим у педагогічній теорії і практиці. Зазначено перспективи подальших наукових розвідок.
Опис
Ключові слова
entrepreneurial culture, formation of students' entrepreneurial culture, physics lessons, model of entrepreneurial culture, підприємницька культура, формування підприємницької культури учнів, уроки фізики, модель підприємницької культури
Бібліографічний опис
Mukha, А. Methods of Forming Students’ Entrepreneurial Culture at Physics Lessons [Text] / А. Mukha // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. Н. А. Тарасенкова ; редкол.: І. А. Акуленко, М. Гарнер та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – Вип. 2 (16). – С. 5–12. – DOI: 10.5281/zenodo.4890944.