Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня

Анотація
Метою статті є розробка та експериментальне обґрунтування методики розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку у групах продовженого дня засобами рухливих ігор. Для реалізації визначеної мети було використано такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, тестування рівня розвитку спритності, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У процесі вивчення й аналізу науково методичної літератури було визначено, що додаткове використання рухливих ігор на годинах фізичної культури в групах продовженого дня позитивно впливає на розвиток спритності в учнів молодшого шкільного віку. Також аналіз існуючих програм і методик стосовно проведення годин фізичної культури у групах продовженого дня показав, що вони малочислені та застарілі і потребують наукового обґрунтування. Для заздалегідь визначеного та спрямованого впливу на розвиток спритності у молодших школярів на годинах фізичної культури у групах продовженого дня була розроблена авторська методика, при складанні якої були враховані: зміст шкільної програми з фізичної культури для молодших школярів, вік, стать, рівень фізичної підготовленості, бажання школярів відвідувати години фізичної культури. Для експериментального обґрунтування розробленої нами методики був проведений педагогічний експеримент, результати якого свідчать про ефективність використання авторської методики для розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку на годинах фізичної культури у групах продовженого дня.
The purpose of the article is to develop and experiment substantiation of methods of dexterity development in younger children school age in groups of the extended day by means of mobile games. For the following research methods were used to achieve this goal: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, testing the level of dexterity development, pedagogical experiment, methods mathematical statistics. In the process of studying and analyzing the scientific and methodological literature, it was determined that the additional use moving games on hours of physical culture in groups of the extended day has a positive effect on the development of dexterity in primary school students age. Also analysis of existing programs and methods for conducting hours of physical education in extended day groups showed that they small and outdated and in need of scientific substantiation.
Опис
Ключові слова
спритність, групи продовженого дня, година фізичної культури, молодший шкільний вік, agility, extended day groups, physical education class, primary school age
Бібліографічний опис
Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня [Текст] / С. В. Гвоздецька, П. Ф. Рибалко, Л. І. Прокопова, О. Я. Дубинська, А. Д. Красілов // Вісник Луганського національного університету імені Т. Шевченка. – 2021. – № 2 (340), ч. 1. – С. 168–178. – DOI: 10.12958/2227-2844-2021-2(340)-1-168-178.
Зібрання