Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1160
Title: Культура работы учителя с текстом научной коммуникации
Other Titles: Culture of Teacher's Work with Scientific Communication Text
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: учитель
текст научной коммуникации
текстовая культура
жанровая культура
терминологическая культура
лексикографическая культура
библиографическая культура
teacher
scientific communication text
textual culture
genre culture
terminological culture
lexicographical culture
bibliographical culture
Issue Date: 2015
Citation: Семеног, Е. Н. Культура работы учителя с текстом научной коммуникации [Текст] / Е. Н. Семеног // Scientific Journal «ScienceRise» : международный научный журнал. – Киев, 2015. – Том 10, №5 (15). – С. 25–29.
Abstract: В статье акцентируется внимание на особенностях культуры исследовательской работы учителя с текстом научной коммуникации как неотъемлемой составляющей научно-методической работы в общеобразовательной школе. Охарактеризованы некоторые аспекты формирования текстовой, жанровой, стилистической, терминологической, лексикографической, библиографической культуры учителя, что способствует развитию ценностно-личностной позиции и речевой индивидуальности автора научного продукта.
The article is focused on the features of the research work culture of teacher with scientific communication text as an integral part of scientific and methodical work in a secondary school. There are characterized some aspects of formation text, genre, stylistic, terminological, lexicographical, bibliographical culture of teacher that contributes to the development of personal position and speaking individuality of the author of scientific product.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1160
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
51930-105453-1-PB.pdf360,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.