Формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом в процесі реалізації принципу природовідповідності

Анотація
Об’єктом дослідження є процес формування ціннісних орієнтацій в учнів зі зниженим слухом. Предмет дослідження – реалізація принципу природовідповідності в процесі формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити ефективність змісту і методів процесу формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом в процесі реалізації принципу природовідповідності у позаурочній діяльності. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні аспекти формування у школярів зі зниженим слухом ціннісних орієнтацій, дано визначення основних понять, зазначається, що поетапна соціалізація та становлення особистості дитини зі зниженим слухом має забезпечуватися адекватними педагогічними засобами – засобами організаційних форм, змісту та методів навчання, виховання та корекції розвитку дитини з порушеннями слуху. У другому розділі висвітлено організацію процесу формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом в умовах спеціального закладу освіти, в процесі діагностики рівня сформованості вихованості учнів зі зниженим слухом було виокремлено низку критеріїв, а саме: пізнавальний, емоційно-ціннісний, поведінковий та рефлексивний, розкрито корекційний потенціал ноосферної освіти в процесі формування ціннісних орієнтацій в учнів зі зниженим слухом. У третьому розділі обґрунтовано експериментальне дослідження ефективності реалізації принципу природовідповідності в процесі формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом, підтверджено, що формування ціннісних орієнтацій підвищується за умови його функціонування на основі виховної технології, яка спрямована на формування структурних компонентів ціннісних орієнтацій, з метою оптимізації процесу позакласної виховної роботи розроблен власний підхід до підготовки та проведення позакласних заходів з даними учнями. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження.
The object of research is the process of forming value orientations in discounted students. The subject of research is the implementation of the principle of nature in the process of forming value orientations in junior schoolchildren with a decreased hearing. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally check the effectiveness of the content and methods of the process of formation of value orientations in junior schoolchildren with a reduced earlier in the process of implementing the principle of nature inapproices. Master’s work consists of entry, three sections, conclusions and list of sources used. In the introduction, the relevance of the study is substantiated, the purpose and objectives of the study are determined. In the first section, the theoretical aspects of formation in schoolchildren with a reduced hearing of value orientations are highlighted, it is defined by the main concepts, it is indicated that the phased socialization and the formation of a child's personality with reduced earlings should be provided with adequate pedagogical means - means of organizational forms, content and methods of training, education and correction Child development with hearing violations. In the second section, the organization of the process of formation of value orientations in junior schoolchildren with reduced earlier in the conditions of a special educational institution, in the process of diagnosis of the level of formation of students education, is highlighted in the second section. With reduced earlier, a number of criteria were distinguished, namely: cognitive, emotional and value, behavioral and reflexive, revealed the corrective potential of noosphere education in the process of forming value orientations in discounted students. In the third section, an experimental study of the effectiveness of the implementation of the principle of natural science in the process of forming value orientations in younger schoolchildren with reduced hearing is substantiated that the formation of value orientations increases with its functioning on the basis of educational technology, which is aimed at forming structural components of value orientations, for optimization The process of extracurricular educational work has developed its own approach to the preparation and conducting of extracurricular activities with the students. The conclusions are summarized the main results of the master’s study.
Опис
Ключові слова
формування, ціннісні орієнтації, учні зі зниженим слухом, природовідповідність, спеціальний заклад освіти, formation, value orientations, discrepancers, natural disorders, special education institution
Бібліографічний опис
Разуваєва, О. С. Формування ціннісних орієнтацій у молодших школярів зі зниженим слухом в процесі реалізації принципу природовідповідності [Текст] : магістер. робота / О. С. Разуваєва ; науковий керівник С. В. Кульбіда. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 107 с.