Програмне забезпечення курсу «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах»

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розкрито структуру та зміст програми вибіркової навчальної дисципліни «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах» для майбутніх учителів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Проаналізовано наукові дослідження, які присвячені вихованню особистості майбутнього вчителя в здоров’язбережувальному середовищі вищого навчального закладу з метою підготовки висококваліфікаційних фахівців, пoшуку нoвиx пiдxoдiв дo opгaнiзaцiї нaвчaльнo-виxoвнoгo пpoцecу, впpoвaджeння здopoв’язбepежувальних технологій, що зaбeзпeчить cтвopeння здоров’язбережувального середовища для дуxoвнoгo зpocтaння ocoбиcтocтi майбутнього вчителя.
The article describes the structure and content of the program optional subjects «Technologies of creation a healthy environment in higher educational institutions» for future teachers of educational qualification of different levels: Masters who wish to gain knowledge about the conceptual foundations of modern human health; the culture of spiritual and physical health; basic forms and methods of physical activity sessions; methods of comprehensive assessment of education of the individual in a healthy environment; innovative technology of improving the climate in the team; improving technology in higher education and be able to use the knowledge of preserving and strengthening health; form a valuable attitude to the environment; be able to organize and conduct training to enhance healthy activity; use methods of a complex estimation of breeding habits of healthy behavior; carry out research and methodical work, a special focus of scientific and educational literature; create your own professional qualities. The proposed discipline program consists of the following thematic modules: Module 1. Technology № 1: Health education culture college students. Module 2. Technology № 2: The introduction of healthy activity in the educational process of higher education. Мodule 3. Technology № 3: The formation of innovation and improving the climate of collective future teachers of universities. Мodule 4. Technology № 4: The creation of a health professional growth trajectory of a personality in higher education. The main objectives of the discipline is to master theoretical and practical material and software development skills in the optimal choice for the organization and creation a healthy environment; raising the level of basic health skills of future teachers; forming teaching skills; use acquired knowledge and skills in practice. The purpose of teaching is to develop an integrated system of theoretical and methodo¬logical knowledge; practical skills of future teachers while creating a healthy environment; development of health professional thought and professionally significant personal qualities.
Опис
Ключові слова
майбутній учитель, вищий навчальний заклад, навчально-виховний процес, здоров’язбережувальне середовище, здоров’язбережувальні знання, здоровий спосіб життя, здоров’я, магістр, future teacher, institution of higher education, educational process, healthy environment, knowledge about health, healthy way of life, health, master
Бібліографічний опис
Момот, О. Програмне забезпечення курсу «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах» [Текст] / О. Момот // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 3 (57). – С. 406–411.