Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1232
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВеличко, Степан Петрович-
dc.contributor.authorVelychko, Stepan Petrovych-
dc.contributor.authorІваній, Володимир Степанович-
dc.contributor.authorIvanii, Volodymyr Stepanovych-
dc.contributor.authorМороз, Іван Олексійович-
dc.contributor.authorMoroz, Ivan Oleksiiovych-
dc.contributor.authorТкаченко, Юлія Анатоліївна-
dc.contributor.authorTkachenko, Yuliia Anatoliivna-
dc.date.accessioned2017-03-03T10:07:03Z-
dc.date.available2017-03-03T10:07:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationГотовність майбутнього вчителя фізики до формування в учнів знань про нанотехнології [Текст] / С. Величко, В. Іваній, І. Мороз, Ю. Ткаченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 3–14.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1232-
dc.description.abstractНа основі аналізу досвіду зарубіжних країн і вивчення реального стану викладання нанофізикотехнологічних дисциплін у педагогічних університетах України розкрито специфіку й окреслено основні складові змісту методичної підготовки майбутніх учителів фізики до навчання основ нанонаук. Сформульовано поняття «готовність майбутнього вчителя фізики до формування в учнів знань про нанотехнології», виділено основні спеціальні професійні компетентності вчителя фізики, значущі для його діяльності в галузі навчання сучасним нанотехнологічним знанням.uk_UA
dc.description.abstractThe article reveals the specific methodological training of physics teachers to the development of students’ knowledge about nanotechnology on the basis of the analysis of experience of foreign countries. In the article the category of readiness of the teacher of physics to form nanophysics technological students’ knowledge is determined as the personal formation of the future teacher that includes the totality of professional competence aimed at the development of nanophysics technological students’ knowledge and their positive motivation on the future scope of activity in the field of nanotechnology. From an assessment position of the achieved level of professionalism as an integrated indicator of formation of special professional competence the following components of the physics teacher’s readiness to form nanotechnological students’ knowledge are highlighted: scientific and technical, subject and educational, information and technological. Scientific and technical component includes the knowledge of nanophysics, ways and methods of integrating content in the field of nanotechnology, environmental aspects of development of nanotechnology. Subject and educational component includes the ability to master professional and pedagogical skills which are necessary for the implementation of the process of teaching nanotechnology, development of value attitude in teachers to the experience of the creative professional activities, readiness to use the experience of the creative professional activities and development of students’ positive motivation on the future scope of activity in the field of nanotechnology. Information and technological component includes the ability to master the basics of designing and implementing the learning process of students the basics of nanotechnology, using in their professional activities of Information Technologies, measuring methods based on the use of nanotechnology tools. The prospects for further research are seen in the search of the ways of including nanophysics technological knowledge in the courses of general and theoretical physics which are studied at the pedagogical universities in preparing future physics teachers to the activities in the field of learning the basics of nanosciences and nanotechnology.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectметодична підготовкаuk_UA
dc.subjectнанотехнологічні знанняuk_UA
dc.subjectнанонаукаuk_UA
dc.subjectпрофесійні компетенціїuk_UA
dc.subjectучитель фізикиuk_UA
dc.subjectmethodological traininguk_UA
dc.subjectknowledge of nanotechnologyuk_UA
dc.subjectnanoscienceuk_UA
dc.subjectprofessional competencesuk_UA
dc.subjectteacher of physicsuk_UA
dc.titleГотовність майбутнього вчителя фізики до формування в учнів знань про нанотехнологіїuk_UA
dc.title.alternativeReadiness of the Future Teacher of Physics to Forming Students’ Knowledge of the Nanotechnologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.147uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hotovnist maibutnoho vchytelia fizyky.pdf674,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.