Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1234
Title: Про розвиток досвіду студентів щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у процесі практичної діяльності зі старшокласниками
Other Titles: On the Development of the Students’ Experience on Implementing Health-Saving Technologies in Practical Activities with High School Pupils
Authors: Дручик, В.
Druchyk, V.
Keywords: підготовка
майбутні вчителі фізичної культури
здоров’язбережувальні технології
практична діяльність
старшокласники
погіршення здоров’я
виховний процес
training
future physical education teachers
health-saving technologies
practical activities
high school pupils
deteriorating health
educational process
Issue Date: 2016
Citation: Дручик, В. Про розвиток досвіду студентів щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у процесі практичної діяльності зі старшокласниками [Текст] / В. Дручик // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 22–30.
Abstract: У статті схарактеризовано особливості розвитку досвіду студентів щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у процесі практичної діяльності зі старшокласниками. Проаналізовано заходи в системі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в галузі здоров’язбереження, а саме: роботу Школи майбутнього вчителя фізичної культури, ділові ігри, студентську наукову роботу, педагогічну практику та волонтерську діяльність у сфері здоров’язбереження.
This article describes the features of students’ experience on implementing health-saving technologies in practice with high school pupils. The measures in the system of future physical education teachers’ training in the field of health-saving, namely the work of the School of the future physical training teacher, business games, students’ research work, teaching practice and volunteer work in the field of health-saving are analyzed. The purpose of the article is to disclose and justify the methodology of development of students’ experience in the implementation of health-saving technologies in the process of practical activity with high school pupils. In order to identify the current state of preparation of the future physical training teachers to the implementation of health-saving technologies in high school we conducted a survey of college students, which was attended by 465 people. Analysis of responses indicates that a significant number of respondents (71.66 %) strongly believes that in modern times it is advisable to train future teachers of physical training to the introduction of health-saving technologies in high school and only 14.85 % students believe that it is not appropriate to prepare future teachers of physical education in this area. To implement pedagogical support of formation of the future physical education teachers’ health preservation we used technology in high school. So the main result of future physical education teachers’ training should be seen not only in the availability in graduates of fundamental knowledge in various fields of science, a high level of professional skills, but also a certain willingness to be a competitive person and take care of health-saving activities. The features of students’ experience on implementing health preservation technology in practice with high school pupils are the main goal of the study. Prospects for further scientific research are seen in the development of a teaching system for efficient formation of the future physical training teachers’ readiness to the implementation of health-saving technologies in high school.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1234
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pro rozvytok dosvidu studentiv shchodo vprovadzhennia.pdf775,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.