Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1235
Title: Управління самостійною роботою студентів у системі MOODLE
Other Titles: Management of Students’ Independent Work in MOODLE
Authors: Железнякова, Еліна Юріївна
Zhelezniakova, Elina Yuriivna
Зміївська, Ірина Віталіївна
Zmiivska, Iryna Vitaliivna
Keywords: самостійна робота студентів
управління
навчальне середовище
дистанційне навчання
інтерактивні елементи
система Moodle
independent work of students
management
learning environment
distance learning
interactive elements
system Moodle
Issue Date: 2016
Citation: Железнякова, Е. Управління самостійною роботою студентів у системі MOODLE [Текст] / Е. Железнякова, І. Зміївська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 30–43.
Abstract: У статті розглядаються теоретичні аспекти дослідження можливостей системи Moodle щодо управління самостійною роботою студентів у навчальному середовищі. Описано нові форми самостійної роботи студентів відповідно до сучасних тенденцій розвитку сучасної освіти України. Досліджено умови організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів для якісної підготовки спеціалістів. Оцінено методичне значення застосування Інтернет-технологій для вивчення й викладання навчальних дисциплін. Для активного використання системи Moodle з отримання якісних знань у процесі навчання необхідно, на нашу думку, створити можливість ефективного сприйняття інформації, осмислення її з метою практичного застосування.
The article is devoted to the theoretical issues dealing with the analysis of capacities of a learning management system Moodle to manage the individual work of students in the learning environment. The management of independent work of students is one of the major issues of higher education. It is closely associated with problems of motivation, building of personalized learning path, lifelong learning. Management of independent work of students involves the influence of teachers, departments, dean’s offices of the institution of individual and group independent cognitive activity of students. The new forms of students’ self-study according to the modern tendencies of the development of Ukraine have been outlined in this article. There have been analyzed the conditions of scientific organization of students’ self-study in the Universities and its impact on students’ competencies. The methodological outcome of IT programmes for learning and teaching various academic courses has been evaluated. The system of Moodle has become the largest distribution in the world. The functions of a student’s self-study management can be fulfilled due to Moodle interactive capacities. It gives the possibility to edit a course permanently and makes the learning teaching process flexible and dynamic. It increases the pedagogical efficiency of Moodle as a means of on-line education in the process of constant development of IT sector. On the basis of Moodle it is necessary to create a student-friendly environment for effective perception of theoretical knowledge and its practical implementation. Theoretical grounds and practical implementation of Moodle methodology for blended learning can be considered as a perspective for further investigation. An effective management of students’ independent work when they are taught traditionally, on-line or by using blended learning facilitates the active participation of students in professional communication, promotes the development of their professional skills and propels their desire for lifelong learning.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1235
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Upravlinnia samostiinoiu robotoiu studentiv.pdf572,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.