Особливості корекції мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивно-ресурсного центру

Анотація
Об’єкт дослідження – мислення дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелекту. Предмет дослідження – особливості корекції мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, та експериментально перевірити ефективність організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в інклюзивно-ресурсному центрі. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі описано інтелектуальні порушення особистості в психолого-педагогічній літературі та спеціальній літературі, та розкрито психолого-педагогічну характеристику дітей дошкільного віку з порушеннями інтелекту. У другому розділі описано цілі, завдання та організацію констатувального експерименту, досліджено рівні сформованості мислення та обгрунтовані отримані результати. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито особливості організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в інклюзивно-ресурсному центрі та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Основні положення і окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців», яка відбулася 19 травня 2021 року, та VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 72сторінок, з них – 70 сторінок основного тексту, 4 рисунки, 4 таблиці, 76 джерел.
The object of research is a thinking of older preschool children with an intellectual disabilities. The subject of research is the features of thinking correction of the senior preschool age children with an intellectual disturbances in the conditions of the inclusive resource center. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the organization of correctional and developmental work with preschool children with an intellectual disabilities in the inclusive resource center. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section describes the intellectual disorders of personality in a psychological and pedagogical literature and a special literature, and reveals the psychological and pedagogical characteristics of preschool children with the intellectual disabilities. The second section describes the goals, objectives and the organization of the observational experiment, the levels of thinking formation are investigated and the obtained results are substantiated. The third section substantiates and reveals the features of the organization of a correctional and developmental work with preschool children with the intellectual disabilities in the inclusive resource center and analyzes the effectiveness of the formative part of the experiment. The conclusions summarize the main results of the master's research. An approbation of research results. The main provisions and some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists "Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists", which took place on May 19, 2021; and at the VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension", held on November 24, 2021 at the Department of Special and Inclusive Education of the Institute of Pedagogy and Psychology of Sumy State Pedagogical University, named after A.S. Makarenko. The materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 75 pages, including 70 pages of the main text, 4 figures, 3 tables and 76 sources.
Опис
Ключові слова
діти з інтелектуальними порушеннями, інклюзивно-ресурсний центр, учитель-дефектолог, children with the intellectual disabilities, inclusive resource center, special education teacher
Бібліографічний опис
Павленко, Ю. Ю. Особливості корекції мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивно-ресурсного центру [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Ю. Ю. Павленко, науковий керівник Л. О. Прядко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 72 с.