Pозвиток творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в процесі сценічно-театралізованої діяльності

Анотація
Об'єкт дослідження – процес розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку із особливими освітніми потребами. Предмет дослідження – сценічно-театралізована діяльність як ефективна технологія розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку із особливими освітніми потребами. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні ефективності процесу розвитку творчих здібностей молодших школярів із особливими освітніми потребами засобами сценічно-театралізованої діяльності. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади процесу використання здобутків сценічно-театралізованої діяльності в інклюзивній освіті, а саме психолого-педагогічні підходи до розуміння сутності та структури творчих здібностей, етапи виникнення і розвитку інклюзивного театру, питання використання можливостей сценічно-театралізованої діяльності в інклюзивній освіті. У другому розділі представлено методичні аспекти розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в процесі сценічно-театралізованої діяльності, технологію організації роботи театрального колективу для дітей з особливими освітніми потребами, результати експериментальної перевірки ефективності сценічно-театралізованої діяльності у процесі розвитку творчих здібностей молодших школярів. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на двох конференціях: VIII Міжнародній заочній студентській науково-практичній конференції «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка), VII Міжнародній заочній студентській науково-практичній «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 75 сторінок, з них – 64 сторінки основного тексту, 3 таблиці, 61 джерело.
The object of research is the process of development of creative abilities of children of primary school age with special educational needs. The subject of research is stage-theatrical activity as an effective technology for the development of creative abilities of children of primary school age with special educational needs. The purpose of the study is to substantiate the effectiveness of the process of developing the creative abilities of primary school children with special educational needs by means of stage and theatrical activities. The work consists of an introduction, two chapters, conclusions and references. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of the process of using theatrical activities in inclusive education, namely psychological and pedagogical approaches to understanding the nature and structure of creative abilities, stages of emergence and development of inclusive theater, the use of stage theatrical activities in inclusive education. The second section presents methodological aspects of the development of creative abilities of primary school children with special educational needs in the process of stage and theatrical activities, technology of organizing theatrical team for children with special educational needs, the results of experimental testing of stage and theatrical activities in the development of creative abilities schoolchildren. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of results and publications. Some results of the research were presented at two conferences: VIII International Correspondence Student Scientific and Practical Conference "Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists" (May 19, 2021, Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko), VII International Correspondence Student Scientific and Practical "Correctional and rehabilitation activities: development strategies in the national and global dimensions" (November 24, 2021, Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 75 pages, including 64 pages of the main text, 3 tables, 61 references.
Опис
Ключові слова
діти з особливими освітніми потребами, творчі здібності, театральне мистецтво, інклюзивний театр, сценічно-театралізована діяльність, children with special educational needs, creative abilities, theatrical art, inclusive theater, stage and theatrical activities
Бібліографічний опис
Заїка, Я. В. Pозвиток творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в процесі сценічно-театралізованої діяльності [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Я. В. Заїка, науковий керівник Д. В. Будянський. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 77 с.