Підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти

Анотація
Об’єкт дослідження – професійна компетентність асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження – підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність форм підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі визначено поняття «професійна компетентність асистента вчителя» закладу загальної середньої освіти, розкрито структуру і специфіку професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. У другому розділі з’ясовано труднощі в роботі асистента вчителя закладу загальної середньої освіти, описано критерії, рівні сформованості професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито форми підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи», що відбулася 25 листопада 2021 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 87 сторінок, з них – 73 сторінок основного тексту, 3 рисунки, 4 таблиць, 105 джерел.
The object of the research is a professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution. The subject of the research is the increasing of the professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of forms of improving the professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section defines the concept of the "professional competence of a teacher's assistant" of a general secondary education institution, the structure and specifics of the professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution are revealed. The second section clarifies the difficulties in the work of a teacher's assistant of a general secondary education institution, describes the criteria, the levels of the professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution. In the third section the forms of increasing of the professional competence of a teacher's assistant of a general secondary education institution are substantiated and opened, the analysis of efficiency of formative part of experiment is carried out. The conclusions summarize the main results of the master's research. An approbation of the research results. Some results of the research were presented at the VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions", which took place on November 24, 2021 on the basis of the Department of Special and Inclusive Education of the Educational and Scientific Institute of Pedagogy and Psychology of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko; at the All-Ukrainian scientific and practical conference "Personal and professional competence of a teacher: the experience, problems and prospects", which took place on November 25, 2021 on the basis of the municipal institution Sumy Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education. The materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 87 pages, including 73 pages of the main text, 3 figures, 4 tables and 105 sources.
Опис
Ключові слова
інклюзивна освіта, заклад загальної середньої освіти, асистент учителя, професійна компетентність, inclusive education, general secondary education institution, teacher's assistant, professional competence
Бібліографічний опис
Заблоцька, К. Г. Підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / К. Г. Заблоцька, науковий керівник Л. О. Прядко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 88 с.