Розвиток соціальної компетентності старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку

Анотація
Об’єктом дослідження є соціальна компетентність особистості старшого дошкільника. Предмет дослідження – особливості розвитку соціальної компетентності старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку. Мета дослідження – теоретичне та емпіричне вивчення особливостей розвитку соціальної компетентності серед старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку та виявлення умов оптимізації її формування. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі проаналізовано теоретичні засади розвитку дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку. У другому розділі розкрито методику вивчення соціальної компетентності дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку. У третьому розділі обґрунтовано й визначено ефективність застосування програми з розвитку соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 62 сторінки, з них – 53 сторінки основного тексту, 44 джерела.
The object of research is the social competence of the personality of a senior preschooler. The subject of research is the peculiarities of the development of social competence of senior preschoolers with intellectual disabilities. The purpose of the study is a theoretical and empirical study of the peculiarities of the development of social competence among older preschoolers with intellectual disabilities and to identify conditions for optimizing its formation. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section analyzes the theoretical foundations of the development of preschoolers with intellectual disabilities. The second section reveals the method of studying the social competence of preschoolers with intellectual disabilities. The third section substantiates and determines the effectiveness of the program for the development of social competence of older preschool children with intellectual disabilities. The conclusions summarize the main results of the master's research. Approbation of research results. Some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists «Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists» (May 2021, Sumy); during the participation in the VII International scientific-practical conference «Correctional and rehabilitation activities: development strategies in the national and world dimension» (November 2021, Sumy). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 62 pages, including 53 pages of the main text, 44 sources.
Опис
Ключові слова
виховний потенціал, заклад позашкільної освіти, організаційні засади, гурток, educational potential, out-of-school education institution, organizational foundations, circle
Бібліографічний опис
Воронюк, Д. В. Розвиток соціальної компетентності старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Д. В. Воронюк, науковий керівник В. В. Кобильченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 62 с.