Особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральної діяльності

Анотація
Об’єктом дослідження є процес формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку. Предмет дослідження – особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральній діяльності. Мета дослідження – теоретично узагальнити і експериментально перевірити ефективність театральної діяльності як засобу формування естетичної компетентності у дітей із затримкою психічного розвитку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі подані теоретичні основи формування естетичної компетенції в учнів із затримкою психічного розвитку. У другому розділі розкрито критерії визначення стану сформованості естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку; проаналізовано стан сформованості естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку. У третьому розділі визначено особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральної діяльності, зокрема методику застосування елементів театральної діяльності в спеціальному навчальному закладі. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 83 сторінки, з них – 65 сторінок основного тексту, 43 джерела.
The object of research is the process of formation of aesthetic competence in students with mental retardation. The subject of research is the peculiarities of the formation of aesthetic competence in students with mental retardation by means of theatrical activity. The purpose of the study is to theoretically generalize and experimentally test the effectiveness of theatrical activities as a means of forming aesthetic competence in children with mental retardation. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section presents the theoretical foundations of the formation of aesthetic competence in students with mental retardation. The second section reveals the criteria for determining the state of formation of aesthetic competence in students with mental retardation; the state of formation of aesthetic competence in students with mental retardation is analyzed. The third section identifies the features of the formation of aesthetic competence in students with mental retardation by means of theatrical activities, in particular the method of applying elements of theatrical activities in a special educational institution. The conclusions summarize the main results of the master's research. Approbation of research results. Some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists «Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists» (May 2021, Sumy); during the participation in the VII International scientific-practical conference «Correctional and rehabilitation activities: development strategies in the national and world dimension» (November 2021, Sumy). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 83 pages, including 65 pages of the main text, 43 sources.
Опис
Ключові слова
естетична компетентність, учні із затримкою психічного розвитку, театральна діяльність, aesthetic competence, students with mental retardation, theatrical activities
Бібліографічний опис
Андрєєва О. В. Особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральної діяльності [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. В. Андрєєва, науковий керівник Т. М. Дегтяренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 83 с.