Формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру в ігровий спосіб

Анотація
Об'єктом дослідження є процес формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру. Предмет дослідження – формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру в ігровий спосіб. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено феномен аутизму як науково-соціальну проблему. Описано розлади аутистичного спектру як наукової проблеми. Висвітлено особливості розвитку дітей з аутизмом дошкільного віку. Охарактеризовано комунікативну діяльність дітей з розладами аутистичного спектру. У другому розділі описано діагностику комунікативного розвитку дітей з розладами аутистичного спектру. Визначено критерії та рівні комунікативного розвитку дітей з розладами аутистичного спектру, описано організацію та методику констатувального експерименту, визначено стану комунікативних навичок у дітей з РАС. У третьому розділі описано експериментальну роботу з розвитку комунікативних умінь у дітей зазначеної категорії в ігровий спосіб. Представлено авторський комплекс ігор з розвитку комунікативних умінь у дітей з РАС дошкільного віку, описано методику застосування ігрових методів у роботі з аутистичними дітьми, здійснено аналіз результатів формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 85 сторінок, з них – 72 сторінки основного тексту, 3 таблиці, 9 рисунків, 72 джерела.
The object of research is the process of formation of communication skills in children with autism spectrum disorders. The subject of research - the formation of communication skills in preschool children with autism spectrum disorders in a playful way. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the phenomenon of autism as a scientific and social problem. Autism spectrum disorders as a scientific problem are described. Features of development of children with autism of preschool age are covered. The communicative activity of children with autism spectrum disorders is characterized. The second section describes the diagnosis of communicative development of children with autism spectrum disorders. Criteria and levels of communicative development of children with autism spectrum disorders are determined, the organization and methods of the ascertainment experiment are described, the state of communication skills in children with ASD is determined. The third section describes the experimental work on the development of communication skills in children of this category in a playful way. The author's complex of games on the development of communicative skills in children with ASD of preschool age is presented, the method of application of game methods in work with autistic children is described, the analysis of results of formative experiment is carried out. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of the research results was carried out at: VI International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 25, 2020, Sumy); VIII International scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists "Corrective and inclusive education through the eyes of young scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" (November 24, 2021, Sumy). The total volume of the work is 85 pages, including 72 pages of the main text, 3 tables, 9 figures, 72 sources.
Опис
Ключові слова
формування навичок самообслуговування, діти із затримкою психічного розвитку, інклюзія, formation of self-care skills, children with CPD, inclusion
Бібліографічний опис
Дегтярьова, В. Б. Формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру в ігровий спосіб [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / В. Б. Дегтярьова, науковий керівник Ю. М. Косенко. – Суми СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 85 с.