Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1256
Назва: Методичні аспекти підготовки майбутніх юристів до професійної діяльності в пенітенціарній системі України
Інші назви: Methodological Aspects of Future Lawyers’ Training in Professional Activity in Ukrainian Penitentiary System
Автори: Сітовська, Л.
Sitovska, L.
Ключові слова: методична підготовка
критерії
показники
рівні
методики
педагогічні умови
майбутні юристи
пенітенціарна система
methodological training
criteria
levels
indices
methods
pedagogical conditions
future lawyers
penitentiary system
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Сітовська, Л. Методичні аспекти підготовки майбутніх юристів до професійної діяльності в пенітенціарній системі України [Текст] / Л. Сітовська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 97–106.
Короткий огляд (реферат): Автором розглядаються методичні аспекти підготовки майбутніх юристів до професійної діяльності в пенітенціарній системі України в умовах сучасного вищого навчального закладу. У статті вказується, що під час експериментальної роботи для визначення сформованості готовності майбутніх юристів до професійної діяльності в пенітенціарній системі України виділено такі критерії: мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, особистісний. Зокрема, охарактеризовано методики визначення цих критеріїв. З’ясовано зміст пошукового, емпіричного та підсумково-узагальнювального етапів, організації дослідження щодо підготовки майбутніх юристів до професійної діяльності в пенітенціарній системі України.
Preparation of future legal specialists for professional activity in the Ukrainian penitentiary system is the new trend of higher education in Ukraine. Particularly today Ukraine needs lawyers with high-quality training, which foremost forms higher education institution. In this scientific article the author considers methodological aspects of future lawyers’ training in professional activity in Ukrainian penitentiary system in terms of a modern higher education institution. In the article criteria (motivational, cognitive, operative-practical, personal), indices and levels (low, medium, high) of formation of future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system is characterized. In particular, identification methods of these criteria are characterized. During assessment of formation of future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system by motivational criterion the identification method of motivation and achievement offered by Yu. M. Orlov is used. Simultaneously for assessment of formation of future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system by cognitive criterion the author has developed test tasks for estimation of theoretic knowledge and by operative-practical criterion “Map for self-estimation of the level of formation of the future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system” has been developed as well. Simultaneously by personal criterion “Test for determination of the level of decision-making ability” and “Test for estimation of organizational and communicative skills” (KOS-1) are used. Content of search, empirical and summary-generalized stages of organization of the investigation of the future lawyers’ training for professional activity in the state penitentiary system has been revealed. Proceeding from analysis of theoretic investigations of the research literature on the above mentioned matter and own experience of pedagogical activity using structural components of readiness (motivational, cognitive, operative-practical, personal) the author determined and conditioned criteria, indices and levels of formation of the future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system. Levels of formation of future lawyers’ readiness for professional activity in Ukrainian penitentiary system (low, medium, high) have been determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1256
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Metodychni aspekty pidhotovky maibutnikh yurystiv.pdf603,83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.