Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1258
Назва: Характеристика технологічно-діяльнісного компонента науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики
Інші назви: Description of Technological Component of the Research Culture of the Future Music Teacher
Автори: Тушева, Вікторія Володимирівна
Tusheva, Viktoriia Volodymyrivna
Ключові слова: науково-дослідницька культура майбутнього вчителя музики
технологічно-діяльнісний компонент
дієво-операційний і змістовий аспекти науково-дослідницької діяльності
музично-педагогічне дослідження
етапи дослідження
фази дослідження: проектування
технологічна та рефлексивна
research culture of a future music master
technological component
effectively-operational and content aspects of research activity
musical
pedagogical research
stages of research
research phases: planning
technological and reflection
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Тушева, В. Характеристика технологічно-діяльнісного компонента науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики [Текст] / В. Тушева // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 115–126.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто питання щодо технологічного механізму науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики, що виступає в якості інваріантного ядра, представляє дослідницький інструментарій, технологію наукового пізнання, які детерміновані існуючим науковим стилем педагогічного товариства, сформованою професійно-педагогічною культурою майбутнього вчителя-дослідника-музиканта і потребують поєднання з емоційно-образним і художнім осягненням музичного мистецтва.
In the article the question of the relative technological mechanism of the research culture of the future music master, that comes forward as an invariant core, presents a research tool, a technology of scientific cognition, is considered in the article, that is determined by existent scientific style of pedagogical society, formed professional-pedagogical culture of a future teacher, researcher, musician and combined with the emotionally-vivid and artistic understanding of musical art. The comprehension of cultural, psychological, pedagogical and study of art sources on the issue of research made it possible to define research culture of the future music master as a dynamic, integrated quality of a personality that appears in a capacity for analytical, inductive-deductive intellection and emotionally vivid understanding of musical art, embodiment of a scientific-artistic, aesthetic, musical, pedagogical ideal in the research, application of scientific (pedagogical and study of art) knowledge in pedagogical activity as well as theoretical (explanatory) and structurally-technological (converting) function. In accordance with logic of our reasoning on the basis of cultural approach technological, personality and creative components of axiology of research culture of the future music masters are outlined. Activity conception allows to examine the technological component of the research culture of the future music master as such, that represents the methodology (methods, receptions, procedures, algorithms, charts, norms, standards, research logic) of receipt of scientific knowledge and gives an idea about organization of research process and implementation in the certain sequence of research executions, that in the totality (to the system) create technology of research activity, that corresponds to a certain culture and “scientific mentality”. The special value is acquired by creative approach in realization of research strategies in the sphere of musical and pedagogical education, as well as its main dominants – artistic, aesthetic and spiritual, creative. In this context the research activity of the music master must be examined as such, that is determined, on the one hand, by scientific norms, values and methodological reference-points, on the other hand, – by requirements and tasks of musical, pedagogical education, by its maintenance.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1258
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kharakterystyka tekhnolohichno-diialnisnoho komponenta.pdf548,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.