Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілик, Надія Іванівна-
dc.contributor.authorBilyk, Nadiia Ivanivna-
dc.date.accessioned2017-03-07T07:03:01Z-
dc.date.available2017-03-07T07:03:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБілик, Н. Особливості управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників [Текст] / Н. Білик // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 136–148.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1260-
dc.description.abstractРозглядаються особливості управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників: науковий зміст основних понять, проблема управління освітніми системами, процес регіоналізації, проектування як основна функція управління. Розкривається питання адаптивно-педагогічного проектування, яке є важливою умовою ефективного функціонування регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Представлена структура концептуальної моделі управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників.uk_UA
dc.description.abstractThis paper deals with some peculiarities of adaptive pedagogical design of regional educational system of in-service teachers’ education (RES STE): scientific content of the main notions, problems of the educational systems management, process of regionalization, and design as the main function of management. The features of the regional educational system management are expressed in the necessity of decision of problems of education at the level of not only educational but also national and regional politics, realization of principle of the system in a management education at all levels, revision of role and functions of the state in financing and organization of education, involving into the decision of educational problems of different social institutes. From the author’s point of view adaptive pedagogical design is the important condition of the effective functioning of regional educational systems of in-service teachers’ education. Management of the adaptive pedagogical design of the regional educational system of the regional system of in-service teachers’ education is considered as a set of leading actions, aimed at the development of professional characteristics, pedagogical mastery of the teachers of educational establishments and organizational culture of educators’ professional societies. The structure of the conceptual model of management by adaptive pedagogical design of the regional educational system of in-service teachers’ education is proposed, which consists of: aspects, principles, functions of the management of adaptive pedagogical design of RES STE, description of the model of interconnection (social order – department of the education and science – institute of in-service teaches’ training – regional educational system of in-service teachers’ education – management of adaptive pedagogical design of RES STE), main parameters of functioning and development of RES STE, design of the vectors and their development and implementation into RES STE («Normative legal resources»; «Optimizing of the structure and management by the adaptive pedagogical design RES STE»; «Priority tasks and the ways of the RES STE development»; «Strategic approaches in the RES STE»; «Strengthening infrastructure of the in-service teachers’ education institution»; «Ways of mastering teachers’ qualification»), aims and results. Proposed scheme of implementation of adaptive pedagogical design is broad and works under conditions of the regional educational system of in-service teacher’s education.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectадаптивно-педагогічне проектуванняuk_UA
dc.subjectрегіональна освітня система підвищення кваліфікаціїuk_UA
dc.subjectпедагогічні працівникиuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectadaptive pedagogical designuk_UA
dc.subjectregional educational system of in-service teacher’s educationuk_UA
dc.subjectteachersuk_UA
dc.subjectpedagogical workersuk_UA
dc.titleОсобливості управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівниківuk_UA
dc.title.alternativeThe Management of Adaptive and Pedagogical Design of Regional Educational Systems of Teaching Staff Traininguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc37.091.12:005.963uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osoblyvosti upravlinnia adaptyvno-pedahohichnym proektuvanniam.pdf738,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.