Впровадження інформаційних технологій з метою організації пізнавальної і пошукової діяльності учнів в освітньому процесі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Сьогодні в школах відбувається поступова відмова від повсюдного застосування традиційних неелектронних технологій навчання та невпинне включення передових інформаційних технологій в усі форми й види навчальної діяльності учнів. Особливо активно школи почали використовувати засоби передових інформаційних технологій останні пів року і всі школярі країни змушені навчатися дистанційно, тобто більшість матеріалу опановувати самостійно, використовуючи надіслані відео, медіа та цифрові матеріали вчителем з кожного предмету. Така форма навчання для українських шкіл виявилась досить новою і неочікуваною, тому зараз і школярі, і вчителі пристосовуються та звикають до нових форм та вимог в шкільному освітньому процесі. За результатами аналізу можливостей інтеграції традиційних та інформаційних технологій в організації пізнавальної і пошукової навчальної діяльності школярів виявлено, що важливими є не суто інформаційні технології, а те, наскільки їх використання слугує досягненню освітніх цілей. Зазвичай, найкращий освітній результат забезпечується доцільним поєднанням добре перевірених часом традиційних та інноваційних засобів організації автономного навчання школярів. Тому під час відбору інформаційних технологій потрібно враховувати їхню максимальну відповідність специфіці навчання школярів.
Today, in schools, there is a gradual rejection of the widespread use of traditional non-electronic learning technologies and the relentless inclusion of information technologies in all forms and types of students' educational activities. In the last six months, schools have started to use information technologies especially actively, and all schoolchildren in the country are forced to study remotely, that is, to learn most of the material on their own, using videos, media, and digital materials sent by the teacher for each subject. This form of education for Ukrainian schools turned out to be quite new and unexpected, so now both schoolchildren and teachers are adapting and getting used to new forms and requirements in the school educational process. According to the results of the analysis of the possibilities of integration of traditional and information technologies in the organization of cognitive and exploratory educational activities of schoolchildren, it was found that not only information technologies are important, but the extent to which their use serves the achievement of educational goals. Usually, the best educational result is provided by an appropriate combination of time-tested traditional and innovative means of organizing autonomous learning for schoolchildren. Therefore, during the selection of information technologies, it is necessary to take into account their maximum compliance with the specifics of schoolchildren's education.
Опис
Ключові слова
інформаційні технології, освітній процес, пізнавальна діяльність, пошукова діяльність, учні, information technologies, educational process, cognitive activity, search activity, students
Бібліографічний опис
Нечвоглод, І. Впровадження інформаційних технологій з метою організації пізнавальної і пошукової діяльності учнів в освітньому процесі [Текст] / Р. Нечвоглод, В. Шамоня // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Семеніхіна, З. Бак, М. П. Вовк та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2020. – Т.7, № 1 – С. 30–38.