Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1271
Назва: Особливості розбудови міжнародного співробітництва у сфері неформальної освіти дітей та учнівської молоді у ЄС: організаційно-процесуальний аспект
Інші назви: The European Union International Cooperation Development Features in the Field of Non-formal Education of Children and Studying Youth: Organizational and Procedural Aspects
Автори: Заярна, Вікторія Сергіївна
Zaiarna, Viktoriia Serhiivna
Ключові слова: Європейський Союз
неформальна освіта дітей та учнівської молоді
організаційно-процесуальні засади
крос-секторальний підхід
валідація
European Union
non-formal education of children and youth
organizational and procedural foundations
cross-sectoral approach
validation
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Заярна, В. Особливості розбудови міжнародного співробітництва у сфері неформальної освіти дітей та учнівської молоді у ЄС: організаційно-процесуальний аспект [Текст] / В. Заярна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 6 (60). – С. 230–239.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто особливості розбудови міжнародного співробітництва Європейського Союзу у сфері неформальної освіти дітей та учнівської молоді в аспекті організаційно-процесуальних засад. Проаналізовано науковий доробок зарубіжних і вітчизняних учених з означеної проблеми. Завдяки застосуванню методу структурно-системного аналізу визначено організаційні й процесуальні основи досліджуваного феномену. Зроблено акцент на багаторівневості міжнародного співробітництва у сфері ЄС та специфіки сучасних процесів у цій сфері в аспекті крос-секторальної взаємодії й валідації результатів неформальної освіти.
The article discusses the features of development of international cooperation of the European Union in the field of non-formal education of children and youth in terms of organizational and procedural foundations. The foreign and native scientific achievements of the defined problem are analyzed by the author. The organizational and procedural foundations of the studied phenomenon are characterized by using the method of structural and system analysis. The organizational principles are structured by the levels of international cooperation of the European Union in the field of non-formal education of children and youth. The author highlighted the global, European, international, national and interinstitutional levels of EU cooperation in this field. The article defines that the procedural foundations of the development of the EU international cooperation are formed by the modern tools of international cooperation between the EU and its Member States. Among them the author identifies political, organizational and theoretical tools. The value of the open method of coordination, cross-sectoral approach and structured dialogue in the forming of the organizational and procedural foundations of the international cooperation the EU in non-formal education is underlined in the article. The process of validation of non-formal education is presented as a fundamental characteristic of the current stage of development of this sphere. The article defines the level of NFO’s validation. The presented cyclical model of the validation process shows relationships between the stages of recognition. This recognition motivates understanding of the need for active cooperation at all organizational levels of international cooperation to achieve the best possible results. The author’s model of organizational and procedural foundations of international cooperation the EU in non-formal education of children and youth is presented in the article. Further research of characteristics and the implementation of international cooperation in NFO of children and youth are outlined in the article.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1271
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Osoblyvosti rozbudovy mizhnarodnoho spivrobitnytstva.pdf749,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.