Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1312
Назва: Технології візуалізації навчального матеріалу у фаховій підготовці сучасного вчителя
Інші назви: Technologies of Visualization of Educational Material in the Professional Training of the Modern Teacher
Автори: Безуглий, Дмитро Сергійович
Bezuhlyi, Dmytro Serhiiovych
Ключові слова: візуалізація
візуалізація навчального матеріалу
технології візуалізації
фахова підготовка
підготовка сучасного вчителя
visualization
visualization of educational materials
technologies of visualization
professional training
training of modern teacher
Дата публікації: 2016
Видавництво: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Бібліографічний опис: Безуглий, Д. С. Технології візуалізації навчального матеріалу у фаховій підготовці сучасного вчителя [Текст] / Д. С. Безуглий // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки : наук. журн. – Черкаси : Черкаський національний університет, 2016. – № 11. – С. 48–52.
Короткий огляд (реферат): На основі аналізу науково-педагогічних досліджень пов’язаних безпосередньо з візуалізацією в освітньому процесі подано форми наочного представлення навчального матеріалу, базові ідеї, які в них закладені та висвітлена думка щодо доцільності використання таких технологій в навчальному процесі. На основі аналізу навчальних планів підготовки вчителів інформатики та реального навчального процесу встановлена відповідність між формами візуалізації та циклами навчальних дисциплін, в яких ці форми використовуються.
Abstract. Introduction. With time occur fundamental changes in people's mind. In the 21st century, many high-tech innovations have been influenced on whole generations. in this regard become an urgent need to reform education and learning technologies. The current generation of schoolchildren is significantly different from their predecessors; they have been a change in perception on the background of changes in society. These changes lead to the need to change teaching approaches. One of the new approaches is visualization. This question still not enough explored, so it is topical. Purpose. According to the analysis of scientific and educational research forms compile visual presentation of educational material, noting their characteristics; establish a correspondence between them and academic disciplines in which they are used. Results. (Основні результати дослідження) Described approaches to visualization of educational information. The analysis of the curriculum for training of teachers in Makarenko Sumy State Pedagogical University and based on real educational process established compliance using certain forms of visualization in the presentation of certain cycle disciplines. Originality. Generalized forms of visual presentation of educational material Conclusion. Today the visualization of educational material is a technology of compression, generalization and systematization in the educational process. Among the forms of visualization we have identified: the reference compendium, frames, logical-symbolic models, block-schemes, graph-schemes, mind maps, applets, dynamic models and scribing. The actual problem is the formation of skills of the teachers to visualize the course material, including on the basis of information tools.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1312
ISSN: 2076-586X
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ВІСНИК_11_2016_Безуглий.pdf340,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.