Штучний інтелект та відкрита наука в освіті

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Формулювання проблеми. В зв’язку з тим, що в Україні наразі переважає дистанційне та змішане навчання, при цьому не завжди є можливість проведення онлайн уроків (в зв’язку зі стабілізаційними чи аварійними відключеннями електроенергії), постає проблема урізноманітнення та кращого унаочнення навчального матеріалу. Можливим вирішенням даної проблеми може стати методично виважене використання засобів штучного інтелекту та хмарних сервісів відкритої науки. Матеріали і методи. Використано комплекс теоретичних методів досліджень: порівняльний та системний аналіз наукових джерел з інформаційних технологій для аналізу та визначення стану досліджуваної проблеми залученості відкритої науки та штучного інтелекту на різних рівнях освіти та вивчення їх взаємозв’язків; верифікація, синтез та узагальнення для побудови основних тез та положень дослідження; аналіз наявних підходів до використання штучного інтелекту в освіті; оцінки рівня їх ефективності та результативності. Результати. Використання та впровадження хмарних сервісів відкритої науки буде доречним в будь-яких закладах загальної середньої освіти, закладах вищої освіти. Це призведе до формування та розвитку компетентності з відкритої науки на всіх рівнях освіти. Такі поняття, як відкрита наука, відкриті дані, SMART-дані, FAIR-дані в більшості випадків напряму пов’язані зі штучним інтелектом. Для штучного інтелекту та глибокого навчання, позначені та немарковані набори даних стають важливими для машинного навчання та навчання моделям штучного інтелекту. Використання штучного інтелекту може допомогти учням виконувати звичайні завдання в навчальному процесі та визначити попередній рівень підготовки. Разом із цими перевагами є й інші серйозні проблеми. Одним із основних і важливих питань є конфіденційність. Слід зробити штучний інтелект доповненням до навчальних матеріалів розроблених вчителем. Висновки. Можливості відкритої науки дають змогу новому глобальному мережевому поколінню відкривати для себе науку та сучасні знання. Штучний інтелект можна використовувати в освітньому процесі як помічника вчителя, на додаток до його використання для створення персоналізованого навчального середовища та забезпечення зворотного зв’язку з учнями. Для тих вчителів, хто робить перші кроки з використання штучного інтелекту під час проведення уроку слід звернути увагу на зображення, створені штучним інтелектом. Але існують і ризики, які можуть бути спричинені використанням штучного інтелекту в освіті: зниження ролі вчителя, зниження креативності та навичок критичного мислення учнів, ризик збільшення розриву між учнями з високим і низьким соціально-економічним статусом.
Formulation of the problem. Due to the fact that distance and mixed learning is currently predominant in Ukraine, while it is not always possible to conduct online lessons (due to stabilization or emergency power outages), the problem of diversification and better visualization of the educational material arises. Methodically balanced use of artificial intelligence tools and cloud services of open science can be a possible solution to this problem. Materials and methods. A complex of theoretical research methods was used: comparative and systematic analysis of scientific sources on information technologies to analyze and determine the state of the researched problem of the involvement of open science and artificial intelligence at different levels of education and the study of their interrelationships; verification, synthesis and generalization to build the main theses and provisions of the study; analysis of existing approaches to the use of artificial intelligence in education; assessment of the level of their effectiveness and efficiency. Results. The use and implementation of cloud services of open science will be appropriate in any institutions of general secondary education, institutions of higher education. This will lead to the formation and development of competence in open science at all levels of education. Concepts such as open science, open data, SMART data, FAIR data are in most cases directly related to artificial intelligence. For artificial intelligence and deep learning, labeled and unlabeled datasets become important for machine learning and training artificial intelligence models. The use of artificial intelligence can help students perform routine tasks in the learning process and determine their previous level of preparation. Along with these advantages, there are other serious problems. One of the main and important issues is privacy. Artificial intelligence should be added to the educational materials developed by the teacher. Conclusions. The possibilities of open science enable the new global network generation to discover science and modern knowledge. Artificial intelligence can be used in the educational process as a teacher's assistant, in addition to being used to create a personalized learning environment and provide feedback to students. For those teachers who are taking the first steps in using artificial intelligence during the lesson, you should pay attention to the images created by artificial intelligence. But there are also risks that can be caused by the use of artificial intelligence in education: the reduction of the role of the teacher, the reduction of creativity and critical thinking skills of students, the risk of increasing the gap between students with high and low socio-economic status.
Опис
Ключові слова
штучний інтелект, відкрита наука, штучний інтелект в освіті, відкрита наука в освіті, взаємозв’язки штучного інтелекту та відкритої науки, artificial Intelligence, open science, artificial intelligence in education, open science in education, relationships of artificial intelligence and open science
Бібліографічний опис
Мар’єнко М. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті [Текст] / М. Мар’єнко, В. Коваленко // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, Т. Г. Дерека та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. – Вип. 1 (38). – С. 48–53. – DOI: 10.31110/2413-1571-2023-038-1-007