Особливості роботи гуртка «Створення доповненої реальності» у дистанційному форматі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Формулювання проблеми. Сучасні реалії, кризові ситуації вносять свої корективи в усі сфери нашого життя, тому дистанційна форма навчання є вже звичною. На сьогоднішній день існує багато публікацій науковців, вчителів-практиків щодо організації освітнього процесу в режимі онлайн, описано методики викладання різних дисциплін із врахуванням їх специфіки. Проте мало уваги приділено позаурочній роботі під час дистанційного навчання, зокрема роботі гуртків. Тому метою статті є: розглянути особливості організації роботи гуртка «Створення доповненої реальності» у дистанційному форматі роботи закладу загальної середньої освіти. Матеріали і методи. Використано методи аналізу та систематизації педагогічної, методичної літератури; узагальнення результатів вітчизняного і зарубіжного досвіду щодо використання імерсивних технологій в освітньому процесі. Результати. До особливостей організації роботи гуртка відносимо етапи. На підготовчому етапі ми акцентуємо увагу учнів на теоретичних аспектах доповненої реальності: вводимо визначення поняття «імерсивна технологія», характеризуємо AR, VR, MR; визначаємо переваги і недоліки їх використання у різних сферах нашого життя; розглядаємо особливості роботи мобільних додатків для AR. Наступний етап – ознайомлення з принципами роботи засобів доповненої реальності (технології AR стрімко розвиваються і залежать від вбудованих датчиків (акселерометр, GPS, компас), а якість відтворюваних об’єктів залежить від камери та фотододатків, ресурсу внутрішньої пам’яті для обробки даних та штучного інтелекту через голосові команди. Третій етап – практична частина, яка включає самостійну розробку об’єктів доповненої реальності в різних середовищах, зокрема, в Unity 3D, Blender та ін., та роботу з пакетами інструментів (RealityKit, SceneForm, AR-Core, AR-Kit, Vuforia та ін.). Висновки. Для ефективної роботи гуртка в дистанційному форматі має бути створене навчальне середовище та передбачено: можливість проведення онлайн-уроків (синхронно або асинхронно); доступ до тематичних електронних навчальних матеріалів; можливість надсилати матеріали учням та отримувати виконані завдання; зворотний зв’язок та оцінювання. Навчальним середовищем може виступати Google Classroom. Заняття гуртка зосереджені на особливостях роботи в середовищах Unity та AR Core.
Formulation of the problem. Modern realities and crises make their adjustments in all areas of our lives, so distance learning is already familiar. To date, there are many publications by scientists, and teachers- practitioners on the organization of the educational process online, describing methods of teaching various disciplines, taking into account their specifics. However, little attention is paid to extracurricular work during distance learning, in particular the work of circles. Therefore, the purpose of the article is: to consider the peculiarities of the organization of the work of the circle "Creation of augmented reality" in the remote format of the general secondary education institution. Materials and methods: methods of analysis and systematization of pedagogical, and methodological literature, generalization of the results of domestic and foreign experience on the use of immersive technologies in the educational process. Results. The features of the organization of the work of the circle include stages. At the preparatory stage, we focus students' attention on the theoretical aspects of augmented reality: we introduce a definition of the concept of "immersive technology", characterize AR, VR, and MR, determine the advantages and disadvantages of their use in various areas of our lives, consider the features of mobile applications for AR. The next stage is familiarization with the principles of operation of augmented reality tools (AR technologies are rapidly developing and depend on built-in sensors (accelerometer, GPS, compass), and the quality of the objects being played depends on the camera and photo applications, the resource of internal memory for data processing and artificial intelligence through voice commands. The third stage is the practical part, which includes the independent development of augmented reality objects in various environments, in particular, in Unity 3D, Blender, etc., and work with pak tools (RealityKit, SceneForm, AR-Core, AR-Kit, Vuforia, etc.). Conclusions. For effective work of the club in a remote format, it is necessary to create a learning environment and provide: the possibility of conducting online lessons (synchronously or asynchronously); access to thematic electronic educational materials; the ability to send materials to students and receive completed tasks; feedback and evaluation. The learning environment can be Google Classroom. The classes of the club focus on the peculiarities of working in the Unity and AR Core environments.
Опис
Ключові слова
доповнена реальність, дистанційне навчання, позаурочне навчання, об'єкти доповненої реальності, augmented reality, distance learning, extracurricular training, augmented reality objects
Бібліографічний опис
Слободяник О. Особливості роботи гуртка «Створення доповненої реальності» у дистанційному форматі [Текст] / О. Слободянник // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, Т. Г. Дерека та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. – Вип. 1 (38). – С. 60–65. – DOI: 10.31110/2413-1571-2023-038-1-009