Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1346
Назва: Нові підходи до організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах Великобританії та США
Інші назви: The New Approaches to the Organization of Independent Work of the Students of Higher Educational Establishments in Great Britain and the USA
Автори: Симоненко, Н. О.
Symonenko, N. O.
Ключові слова: самостійна робота студентів
інформаційні
електронні технології
змішане навчання
онлайн курси
students’ independent work
information and electronic technologies
blended learning
online courses
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Симоненко, Н. О. Нові підходи до організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах Великобританії та США [Текст] / Н. О. Симоненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 1 (45). – С. 26–33.
Короткий огляд (реферат): У статті представлено нові підходи до організації самостійної роботи студентів на прикладі Великобританії та США. Здійснено аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює окремі аспекти проблеми. Встановлено, що використання нових електронних технологій у системі освіти є запорукою успішної підготовки сучасного висококваліфікованого фахівця. Автор акцентує увагу на доцільності вивчення зарубіжного досвіду впровадження інноваційних технологій в організацію самостійної роботи студентів, що може бути використаний у сучасній системі освіти України.
The article presents the new approaches to the organization of independent work of high school students in Great Britain and the USA. The author analyzes the new educational models that have appeared in recent years and created the new roles for the teachers and students. Making the analysis of scientific literature we have come to the conclusion that introduction of information and communications technologies in the learning process and curriculum of English and American universities has become a new tendency in modern education. The development of the electronic study, blended learning and Massive Open Online Courses have revolutionized the education system and opened new possibilities for the students providing them with easily accessible and ever-current education to all ages and social backgrounds, regardless of time and geography. E-learning refers to a course, program or degree delivered online. It uses electronic technologies to access necessary material outside of a traditional classroom. It is interactive because the students can communicate with the teachers and with other students. Blended learning defined as education program in which a portion of the traditional face-to-face communication is replaced by web based online learning. Blended learning combines internet and digital media with classrooms that require presence of the teachers and students. Massive Open Online Courses is a popular mode of learning aimed at unlimited participation and open access via internet. They offer the students the opportunity to study high quality courses online at prestigious universities. They are ideal for the independent study and the users can select any courses to their liking. The use of electronic technologies for teaching and learning have become the most effective tool for providing the independent study in higher education of Great Britain and the USA because it improves motivation, increases the students’ ability to work independently by taking more responsibility for their own learning. According to the European Credit Transfer System the independent work has become one of the main components of the learning process. Determined to become the part of European Union Ukraine needs to make quick and effective changes in educational system and we should not deny the tools by other professionals.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1346
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Novi pidkhody do orhanizatsii.pdf534,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.