Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1398
Title: Визуализация учебного материала как ик-компетентность будущих учителей физики
Other Titles: Visualization of Learning Material Such as IC-Competence of Future Teachers of Physics
Authors: Юрченко, Артем Олександрович
Yurchenko, Artem Oleksandrovych
Keywords: ІКТ-компетентність
ICT competence
візуалізація
підготовка вчителя
visualization
teacher training
IC competence
physics teacher
ІК-компетентність
інформатизація освіти
Informatization of education
Issue Date: Feb-2017
Publisher: КУПРИЕНКО СВ
Citation: Юрченко, А. А. Визуализация учебного материала как ик-компетентность будущих учителей физики [Текст] / А. A. Юрченко // Наука и инновации в современном мире: образование, воспитание, физическое воспитание и спорт. В 2 книгах. К 2. : монография // [авт. кол. : Гилев Г.А., Лозовская М.В., Львович И.Я. и др.]. – Одесса : КУПРИЕНКО СВ, 2017. – С. 125–131.
Abstract: Современное образование невозможно представить без информационно-коммуникационных технологий (ИКТ). Развитие ИКТ связано с интенсивным процессом создания новых информационных технологий, ресурсов, систем и интернет-ориентированных учебных сред. Сейчас ИКТ включают аппаратные средства (компьютеры, сервера) и программное обеспечение (операционные системы, сетевые протоколы, поисковые системы и тому подобное). Их возможности широко применяют во время учебного процесса. Большие объемы информации не воспринимаются быстро через чтение, но могут восприниматься визуально в виде схем, графиков, образов и тому подобное.
Modern education cannot be imagined without information and communication technologies (ICT). ICT development is connected with the intensive process of creating new information technologies, resources, systems and Internet-based learning environments. Now ICT include hardware (computers, servers) and software (operating systems, network protocols, search engines, etc.). Their capabilities are widely used during the learning process. Large amounts of information are not perceived quickly through the reading, but may be perceived visually in the form of charts, graphs, images, and the like.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1398
ISBN: 978-617-7414-04-8
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kolmono_yurchenko (2017) SWorldJournal.pdf3,17 MBAdobe PDFView/Open
yurchenko (2017) SWorldJournal.pdf704,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.