Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1403
Назва: Порівняльний аналіз автоматизованих систем управління навчанням MOODLE I «UNIVERSYS WS»
Інші назви: The Comparative Analysis of Automated Control Systems for Training MOODLE AND «UNIVERSYS WS»
Автори: Загребельний, Сергій Леонідович
Zahrebelnyi, Serhii Leonidovych
Лях, А.
Liakh, A.
Ключові слова: навчання
АСУП
АСУО
самоосвіта
планування
дискретна система
дистанційне навчання
Мoodle
«Universys WS»
training
ASMM
ASTM
self-teaching
planning
discrete system
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Загребельний, С. Л. Порівняльний аналіз автоматизованих систем управління навчанням MOODLE I «UNIVERSYS WS» [Текст] / С. Л. Загребельний, А. Лях // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 1 (45). – С. 409–415.
Короткий огляд (реферат): У статті автори розглянули дві автоматизовані системи управління навчанням – «Moodle» та «Universys WS». Так, система Moodle, призначена для створення викладачами якісних онлайн-курсів із предметів, є дуже потужною системою та поширюється у відкритих вихідних кодах, що дає можливість налаштувати її під особливості будь-якого навчального закладу. У свою чергу, програма для ЕОМ Universys WS призначена для розгортання автоматизованих інформаційних систем управління освітнім закладом за допомогою з’єднання по HTTP або HTTPS протоколам через мережі передачі даних. Автори зробили порівняльний аналіз цих систем і вивели загальну характеристику для всіх АСУО.
In the article two automated control systems for training are considered by the authors. The use of new information and communication technologies in education and science, especially distance learning is a priority for higher education. This allows you to track feedback between the students and teachers, to provide a quick check of a student learning, provide material for independent study of any training courses. So the Moodle system is intended for creation of the qualitative online courses in the subjects in the form of lectures by the lecturers, testing the students’ knowledge, self-teaching of new material. It is translated into ten languages and is used in many educational establishments of different countries of the world. Besides, it is very suitable both for online-courses and for support of internal instruction. Moodle with its opportunities is equal with famous commercial control systems of educational process. The difference is that Moodle is accessible and open source software that enables to adjust it for any educational establishment. Moodle on-line courses comprises a lecturer, the students and educational material. The course is created by an administrator appointing teachers for supervising it. Within the system the course is not only means of organization of educational process but it also may be just an area of communication for the people interested in the same themes. In turn the computer program «Universys WS» is intended for the development of the automated systems and ensuring differentiation of the personified access to the functions, services and data of the personnel information system, the pupils’ and customers’ ones by means of connection by HTTP or HTTPS (protocols) through data transmission networks. The main functions of this program are collecting, storage, change, deletion and processing of personal information; protection of the processed personal information from unauthorized access; management of an educational establishment structure; management of its branches; automation of planning and making up timetable; automation of making up planned and actual classroom teaching load; control of the students progress and rating of mastering of main educational programs; realization of distance educational technologies and carrying out procedures of personal electronic testing of the students. The comparative analysis of these systems has been made and their general characteristic has been represented by the authors.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1403
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Porivnialnyi analiz avtomatyzovanykh.pdf674,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.