Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1408
Назва: Структура контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного виховання
Інші назви: Structure оf Control-Analitical Competence оf Physical Education Teachers
Автори: Хоменко, І.
Khomenko, I.
Ключові слова: управління
професійна підготовка
контрольно-аналітична компетентність
фізична культура і спорт
professional training
management
control-analytical competence
physical culture and sport
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Хоменко, І. Структура контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного виховання [Текст] / І. Хоменко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 7 (61). – С. 184–195.
Короткий огляд (реферат): Аналіз останніх досліджень і публікацій дозволив з’ясувати, що саме від контрольно-аналітичної компетентності залежатиме фундаментальність професійної підготовки студентів. На підставі проведеної оперативної психофізіологічної, соціально-психологічної, когнітивної й функціональної діагностики студентів, а також різних критеріїв, форм, методів, засобів і процедур оцінювання досягнень студентів і всього процесу навчання, застосування передбачених навчальною програмою контрольних заходів для оцінювання навчальних досягнень визначено сутність контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного виховання як інтегрованого багатокомпонентного утворення.
The analysis of recent research and publications allowed to find out that it was control-analytical competence that fundamental professional training of students depended on. The essence of control-analytical competence of Physical Education teachers was determined on the basis of the conducted operational psycho-physiological, social, psychological, cognitive and functional diagnostics of students as well as different criteria, forms, methods, means and procedures of the assessment of students’ performance. The control-analytical competence of Physical Education teachers as the integrated multi-component formation consists of the following components: 1) the ability to control and analyze the state of students’ physical fitness (special endurance, speed capabilities, power-speed qualities, maximum speed, coordination abilities, flexibility); 2) the ability to control and analyze the state of students’ technical fitness (to find out the correspondence of techniques to the specified parameters for further correction, to determine the causes of deviations and methods of correction); 3) the ability to control and analyze students’ psychological fitness (to determine personal qualities, to find out the degree of correspondence of will efforts and other qualities to perspective, phased and current tasks of physical fitness); 4) the ability to control and analyze students’ tactical fitness (to determine the level of tactic thinking, practical mastering of corresponding abilities); 5) the ability to control and analyze students’ training and competitive loading (to determine the degree of implementing external parameters of loading, the influence of training or competition on the internal functional body systems); 6) the ability to control and analyze extra-training factors (to determine the state and degree of responsibility of the level of extra-training factors of the tasks set); 7) the ability to control and analyze students’ competitive activity (to determine the state and degree of the correspondence of physical fitness level to goals and tasks).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1408
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Struktura kontrolno-analitychnoi kompetentnosti.pdf605,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.