Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХоменко, І.-
dc.contributor.authorKhomenko, I.-
dc.date.accessioned2017-03-23T10:17:14Z-
dc.date.available2017-03-23T10:17:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationХоменко, І. Структура контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного виховання [Текст] / І. Хоменко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 7 (61). – С. 184–195.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1408-
dc.description.abstractАналіз останніх досліджень і публікацій дозволив з’ясувати, що саме від контрольно-аналітичної компетентності залежатиме фундаментальність професійної підготовки студентів. На підставі проведеної оперативної психофізіологічної, соціально-психологічної, когнітивної й функціональної діагностики студентів, а також різних критеріїв, форм, методів, засобів і процедур оцінювання досягнень студентів і всього процесу навчання, застосування передбачених навчальною програмою контрольних заходів для оцінювання навчальних досягнень визначено сутність контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного виховання як інтегрованого багатокомпонентного утворення.uk_UA
dc.description.abstractThe analysis of recent research and publications allowed to find out that it was control-analytical competence that fundamental professional training of students depended on. The essence of control-analytical competence of Physical Education teachers was determined on the basis of the conducted operational psycho-physiological, social, psychological, cognitive and functional diagnostics of students as well as different criteria, forms, methods, means and procedures of the assessment of students’ performance. The control-analytical competence of Physical Education teachers as the integrated multi-component formation consists of the following components: 1) the ability to control and analyze the state of students’ physical fitness (special endurance, speed capabilities, power-speed qualities, maximum speed, coordination abilities, flexibility); 2) the ability to control and analyze the state of students’ technical fitness (to find out the correspondence of techniques to the specified parameters for further correction, to determine the causes of deviations and methods of correction); 3) the ability to control and analyze students’ psychological fitness (to determine personal qualities, to find out the degree of correspondence of will efforts and other qualities to perspective, phased and current tasks of physical fitness); 4) the ability to control and analyze students’ tactical fitness (to determine the level of tactic thinking, practical mastering of corresponding abilities); 5) the ability to control and analyze students’ training and competitive loading (to determine the degree of implementing external parameters of loading, the influence of training or competition on the internal functional body systems); 6) the ability to control and analyze extra-training factors (to determine the state and degree of responsibility of the level of extra-training factors of the tasks set); 7) the ability to control and analyze students’ competitive activity (to determine the state and degree of the correspondence of physical fitness level to goals and tasks).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectконтрольно-аналітична компетентністьuk_UA
dc.subjectфізична культура і спортuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectcontrol-analytical competenceuk_UA
dc.subjectphysical culture and sportuk_UA
dc.titleСтруктура контрольно-аналітичної компетентності викладачів фізичного вихованняuk_UA
dc.title.alternativeStructure оf Control-Analitical Competence оf Physical Education Teachersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.112:371.124:796uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Struktura kontrolno-analitychnoi kompetentnosti.pdf605,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.