A State оf the Professional аnd Legal Communication Culture Formation оf the Future Lawyers During the Study оf Criminal Law аt the Universities

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
The article raises the problems of future lawyers’ training in higher education institutions. The analysis of the formation state of culture of professional-and-legal communication among the law graduates is conducted. Gaps in the current training programs have been found, as well as inconsistency and obsolescence of teaching methods that are used by higher education institutions, which lead to an insufficient level of readiness for professional work and lack of competitiveness of young specialists.
Данная статья поднимает проблематику подготовки будущих юристов в высших учебных заведениях. Дан анализ состояния сформированности культуры профессионально-правового общения у выпускающихся правоведов. Выявлены пробелы в существующих учебных программах, несоответствие и устарелость педагогических методик, которые используются ВУЗами, что приводит к недостаточному уровню готовности к профессиональной деятельности и неконкурентоспособности молодых специалистов.
Опис
Ключові слова
communication, communication culture, higher education, professional and legal dialogue, professional training, interactive skills, perceptual skills, professional terminology, коммуникация, культура общения, высшее образование, профессионально-правовое общение, профессиональная подготовка, интерактивные навыки, перцептивные навыки, профессиональная терминология
Бібліографічний опис
Tsyganii, S. A State оf тhe Professional аnd Legal Communication Culture Formation оf тhe Future Lawyers During тhe Study оf Criminal Law аt тhe Universities [Текст] / S. Tsyganii // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 7 (61). – С. 195–204.