Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1429
Назва: Нормативні засади управлінської діяльності А. С. Макаренка
Інші назви: Legal Foundations of A. S. Makarenko’s Administrative Activity
Автори: Гавриленко, Інна Іванівна
Havrylenko, Inna Ivanivna
Ключові слова: А. С. Макаренко
Трудова колонія імені М. Горького
нормативно-правові документи
освітня політика
управління
нормативні засади
заклад соціального виховання
заклади інтернатного типу
A. S. Makarenko
Labor Colony named after M. Gorky
normative-legal documents
education reforms
legal foundations
administrative activity
residential care
education institution of boarding type
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Гавриленко, І. І. Нормативні засади управлінської діяльності А. С. Макаренка [Текст] / І. І. Гавриленко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 2 (46). – С. 93–102.
Короткий огляд (реферат): У статті на основі аналізу низки основоположних нормативно-правових документів державних органів управління освітою в Україні першої половини ХХ століття автор розкриває нормативні засади управлінської діяльності А. С. Макаренка в період завідування Трудовою колонією імені М. Горького. На основі аналізу нормативно-правових документів державних органів управління освітою України першої половини ХХ ст. (початок 1920-х – кінець 1920-х рр.), визначено такі нормативні основи управлінської діяльності А. С. Макаренка: 1) диверсифікація освіти шляхом створення системи соціального виховання в контексті розвитку України як соціалістичної робочої республіки; 2) розробка відповідних заходів реалізації соціального виховання на інституційному рівні з переходом від простих форм організації дитячого колективу до більш складних; 3) стимулювання «нового» покоління до реалізації свого інтелектуального та фізичного потенціалу на благо суспільства в процесі відновлення внутрішнього ринку країни та завоювання зовнішнього ринку; 4) формування «нової людини», здатної будувати соціалістичне суспільство, шляхом об’єднання власних сил з державою та всім робочим класом; 5) відкритість і підтримка громадськості у вихованні нового покоління; 6) розвиток дитячого руху й формування системи органів самоврядування на базі установ соціального виховання.
It has been established that several factors, such as legal framework of state documents in vigor in a concrete time, can have an impact on the work of managers of institution of general education. In a modern understanding, word «factor» means a cause, the impetus of any process, phenomenon, thus determining its character or single features. Under current conditions of social incertitude and economic crisis, in order to manage an institution of general education is worthwhile to turn to the past experience, to study, analyze and rethink it. The experience of Anton Semenovitch Makarenko, manager of the showpiece institution, Colony of labor named after M. Gorki is quintessential unique. On the basis of the normative-legal documents of Ukrainian educational management organs of the first part of the XX century the legal foundations of A. S. Makarenko’s administrative activity in the period of managing the Labor Colony named after M. Gorky are revealed. The activity of A. S. Makarenko during his administration of the colony named after M. Gorki, the history of the institute and the fortune of its graduates became a special topic in the researches of national and foreign scholars such as E. Balabanovich, A. Bojko, I. Zjazun, I. Kozlov, I. Krivonos, V. Kumarin, F. Naumenko, M. Nezhinskij, N. Tarasevich, A. Tkachenko, A. Frolov, M. Yarmachenko and others. Relevance of the study are: M. Vinogradova, L. Hordin, O. Ishchenko, N. Tarasevich, A. Tkachenko, A. Frolov, L. Tsybulko and others. Generally, the analysis of state organ regulatory documents the activity of the Education boards in Ukraine in the first half of the XXth century (the beginning 1920 – the end 1920), when were defined the trends and the way for the implementation of a national educational reform, offers the possibility to find out which normative frameworks used A. S. Makarenko during this management activity: 1) diversification of education, creating a system of social education, while Ukraine became a socialistic workers republic; 2) development of appropriate measures for the implementation of social education at the institutional level, with the passage from more simple to more complex forms of children collective; 3) promotion of a «new» generation to use their intellectual and physical potential for the good of society during the process of recovering of the domestic market and the conquest of the foreign market; 4) creation of a «new man», able to build up the socialist society using his energies together with the State and working class; 5) sociability and public support in education of new generations; 6) development of a child movement and creation of a system of autonomous bodies at the premises of institutions of social education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1429
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Normatyvni zasady upravlinskoi.pdf556,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.