Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1451
Назва: Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва
Інші назви: Formation of Performing Skills of the Future Musical Art Teacher
Автори: Барсукова, Наталія Сергіївна
Barsukova, Nataliia Serhiivna
Ключові слова: виконавська майстерність майбутнього вчителя музичного мистецтва
компоненти
педагогічні умови
професійно важливі якості
мотивація
інтегрований зміст
засвоєння
досвід виконавської діяльності
рerformance skills of future teacher of musical art
components
pedagogical conditions
professionally important qualities
motivation
integrated content
learning
experience performing activities
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Барсукова, Н. С. Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва [Текст] / Н. С. Барсукова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 2 (46). – С. 275–281.
Короткий огляд (реферат): У статті визначено основні засади формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва.При дослідженні даного питання були застосованітакі методи,як аналіз, узагальнення, систематизація. В результаті зроблено висновок, що ефективне формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва можливе завдяки комплексному застосуванню педагогічних умов, які позитивно впливають на: а) формування професійно важливих якостей; б) засвоєння інтегрованого змісту означеного поняття та в) засвоєння музично-виконавського досвіду майбутнього вчителя музичного мистецтва. Дослідження впливу та ефективності запропонованих педагогічних умов формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва в навчальному процесі є перспективою подальшого дослідження.
This article contains the description of the basic principles of development of the performance skills of the future musical art teacher. The following methods were used during the survey: analysis, synthesis, systematization. The appropriate reference and scientific literature was investigated during research. Methodological approaches (comprehensive, humanistic and activity) were applied for the analysis of the term «performance skill of the future musical art teacher». Performance skills of the future musical art teacher – is a part of his professional skills. It includes the system of important professional qualities (musicality, performing reliability, focus on musical and professional activity), musical and professional knowledge (the attainments about the content and the means of musical performance and musical-pedagogical activity), skills (musical performance, interpretive and artistic) which are needed for the identification of the meaning of moral and aesthetic values of music. Based on the definition of the concept given above, its structural components were isolated and characterized: 1) personal and professional component (complex personal and professional qualities and abilities). Important professional qualities include musicality, reliability in a concert performance. Personal qualities are perseverance, dedication, self-control, empathy, emotion; 2) the theoretical component which includes a wide range of theoretical and practical information. These data relate to knowledge of musical performance; 3) operational and technical component includes musically-performing, musically-intellectual and artistic skills. Further pedagogical conditions of formation of performance skills of the future musical art teacher were proposed. These pedagogical conditions include: 1) promotion of educational and professional motivation of the future musical art teachers in order to improve their performance skills; 2) organization assimilation of the content of integrated performance skills of the future teachers of musical art on the basis of electronic aids; 3) the acquisition of experience performing activity of future musical art teachers. As a result, it was concluded that the efficient formation of performance skills of the future musical art teacher is possible under the complex of pedagogical conditions. Also on mastering the content of this integrated concepts and mastering musical performing experience of the future teacher of music. The perspective for further study – is to investigate the impact and effectiveness of the proposed pedagogical conditions of formation of performance skills of the future teacher of musical art in the educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1451
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvannia vykonavskoi maisternosti.pdf608,13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.