Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБарсукова, Наталія Сергіївна-
dc.contributor.authorBarsukova, Nataliia Serhiivna-
dc.date.accessioned2017-03-27T13:30:11Z-
dc.date.available2017-03-27T13:30:11Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБарсукова, Н. С. Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва [Текст] / Н. С. Барсукова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 2 (46). – С. 275–281.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1451-
dc.description.abstractУ статті визначено основні засади формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва.При дослідженні даного питання були застосованітакі методи,як аналіз, узагальнення, систематизація. В результаті зроблено висновок, що ефективне формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва можливе завдяки комплексному застосуванню педагогічних умов, які позитивно впливають на: а) формування професійно важливих якостей; б) засвоєння інтегрованого змісту означеного поняття та в) засвоєння музично-виконавського досвіду майбутнього вчителя музичного мистецтва. Дослідження впливу та ефективності запропонованих педагогічних умов формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва в навчальному процесі є перспективою подальшого дослідження.uk_UA
dc.description.abstractThis article contains the description of the basic principles of development of the performance skills of the future musical art teacher. The following methods were used during the survey: analysis, synthesis, systematization. The appropriate reference and scientific literature was investigated during research. Methodological approaches (comprehensive, humanistic and activity) were applied for the analysis of the term «performance skill of the future musical art teacher». Performance skills of the future musical art teacher – is a part of his professional skills. It includes the system of important professional qualities (musicality, performing reliability, focus on musical and professional activity), musical and professional knowledge (the attainments about the content and the means of musical performance and musical-pedagogical activity), skills (musical performance, interpretive and artistic) which are needed for the identification of the meaning of moral and aesthetic values of music. Based on the definition of the concept given above, its structural components were isolated and characterized: 1) personal and professional component (complex personal and professional qualities and abilities). Important professional qualities include musicality, reliability in a concert performance. Personal qualities are perseverance, dedication, self-control, empathy, emotion; 2) the theoretical component which includes a wide range of theoretical and practical information. These data relate to knowledge of musical performance; 3) operational and technical component includes musically-performing, musically-intellectual and artistic skills. Further pedagogical conditions of formation of performance skills of the future musical art teacher were proposed. These pedagogical conditions include: 1) promotion of educational and professional motivation of the future musical art teachers in order to improve their performance skills; 2) organization assimilation of the content of integrated performance skills of the future teachers of musical art on the basis of electronic aids; 3) the acquisition of experience performing activity of future musical art teachers. As a result, it was concluded that the efficient formation of performance skills of the future musical art teacher is possible under the complex of pedagogical conditions. Also on mastering the content of this integrated concepts and mastering musical performing experience of the future teacher of music. The perspective for further study – is to investigate the impact and effectiveness of the proposed pedagogical conditions of formation of performance skills of the future teacher of musical art in the educational process.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectвиконавська майстерність майбутнього вчителя музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectкомпонентиuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectпрофесійно важливі якостіuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectінтегрований змістuk_UA
dc.subjectзасвоєнняuk_UA
dc.subjectдосвід виконавської діяльностіuk_UA
dc.subjectрerformance skills of future teacher of musical artuk_UA
dc.subjectcomponentsuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectprofessionally important qualitiesuk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectintegrated contentuk_UA
dc.subjectlearninguk_UA
dc.subjectexperience performing activitiesuk_UA
dc.titleФормування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeFormation of Performing Skills of the Future Musical Art Teacheruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.147:78uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formuvannia vykonavskoi maisternosti.pdf608,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.