Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1469
Назва: Пріоритети дистанційної підготовки вчителів фізичної культури в системі післядипломної педагогічної освіти
Інші назви: Priorities of Distance Education of Teachers in Physical Training in the System of Postgraduate Pedagogical Education
Автори: Старченко, Сергій Олександрович
Starchenko, Serhii Oleksandrovych
Ключові слова: дистанційне навчання
інформаційно-комунікаційні технології
післядипломна освіта
підвищення кваліфікації
неперервна освіта
учитель фізичної культури
післядипломна освіта
distance education
informative and communicative technologies
postgraduate education
advanced training
continuous learning
physical training teacher
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Старченко, С. О. Пріоритети дистанційної підготовки вчителів фізичної культури в системі післядипломної педагогічної освіти [Текст] / С. О. Старченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 2 (46). – С. 396–403.
Короткий огляд (реферат): У статті подається теоретичне обґрунтування питання щодо оптимізації підвищення кваліфікації вчителя фізичної культури в системі післядипломної педагогічної освіти. Визначено дидактичні умови, які забезпечать ефективне застосування дистанційних технологій у закладах післядипломної освіти. Залежно від ступеня використання інформаційних технологій запропоновано класифікацію щодо використання комп’ютера в підвищенні кваліфікації вчителя фізичної культури. Представлено деякі дистанційні технології, а також телекомунікаційні засоби навчання педагогів у системі підвищення їх кваліфікації.
Article deals with theoretical provision of the question of optimization and improving qualification of physical training teacher in the system of post-graduate pedagogical education. It is defined that distance education in postgraduate educational establishments is one of the most perspective directions for increasing accessibility, mobility and improving quality of higher professional education for teachers in physical training. Purpose of the article – theoretically prove necessity and peculiarities of distance education of teachers in physical training at postgraduate higher educational establishments through use of informational and communicative technologies. Improving of qualification on distance by means of informative and communicative technologies will provide possibility to get diploma, or certificate of educational establishment, being hundreds of kilometers away, also continuous training will improve his or her subjective-professional competence. In the system of postgraduate education of teachers in physical training it is possible to use various technologies of distance education, most important of those are: «case»-technology, TV-technology, network and mixed technology. Correspondingly, telecommunication means of education can be: printed and written materials that are forwarded by regular mail or by fax; telephone network; audio and video recordings, educational radio and television; interactive programed educational means, computer educational programs; local and global computer networks. Depending on the degree of use of informative technologies, article suggests classification as for computer use in the improving qualification of a physical training teacher. Improving qualification of a teacher in physical training through the system of distance education by means of the use of computer telecommunications makes it perspective in improving his or her subjective-professional competence that includes deductive, methodiological, motive, training-competitive and health-improving components. Further studies require the development of the content of distance learning courses of improvement of the physical culture teachers’ qualification with the use of information and communication technologies followed by the study of professional disciplines.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1469
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Priorytety dystantsiinoi pidhotovky .pdf541,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.