Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1488
Назва: Основні поняття дослідження проблеми професійної підготовки вчителів англійської мови в Бельгії
Інші назви: The Main Notions of the English Teacher Training Problem in Belgium
Автори: Процько, Євгенія Сергіївна
Protsko, Yevheniia Serhiivna
Ключові слова: європейська освіта
педагогічна підготовка вчителів англійської мови
фламандська спільнота
французька спільнота
регіональний парламент
шкільна освіта
інституційне забезпечення
кваліфікація вчителів
стандарт освіти
навчальна дисципліна
European education
English teacher training
Flemish community
French community
regional parliament
school education
establishments of the higher education for English teachers
teacher qualification
standards of education
educational course
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Процько, Є. С. Основні поняття дослідження проблеми професійної підготовки вчителів англійської мови в Бельгії [Текст] / Є. С. Процько // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 3 (47). – С. 128–139.
Короткий огляд (реферат): Мета статті – аналіз основних понять професійної підготовки вчителів англійської мови в Бельгії. Під час дослідження було використано науково-пошуковий метод, вивчено та систематизовано друковані джерела з досліджуваної теми. Вища педагогічна освіта України має сприяти забезпеченню участі держави у формуванні західноєвропейського освітнього простору, розширенню співробітництва з іншими державами в галузі освіти. Нині особливого значення набуває вивчення сучасного змісту та головних понять педагогічної освіти на Європейському континенті, зокрема в Королівстві Бельгія. У статті проаналізовано головні тлумачення основних понять, пов’язаних із педагогічною підготовкою вчителів англійської мови в Бельгії, без усвідомлення яких неможливе цілісне бачення професійної підготовки вчителів на теренах європейської освіти. Ця проблема повністю не досліджена в Україні, тому ми вбачаємо перспективу в подальшому її вивченні.
The aim of the article is the analysis of the main notions of the English teacher training problem in Belgium. While investigating we used the method of scientific research, studied and systematized the printed sources of the given problem. The higher teacher training education in Ukraine is to promote the Ukrainian participation in the educational sphere of Western Europe. The action requires the training of the qualified specialists who learns English. It determines the topicality of the research. Today the native teacher training process is directing the integration to the European educational sphere. Thus, the studying of the modern content and the main terms of the pedagogical education in Europe and in Belgium has a particular meaning. In the research we have discovered the following notions of the English teacher training in Belgium: administrative and territorial organization of the country, the system of education, the establishments of the higher education, the normative legal instruments and the content of the English teacher training. In the country there are two different systems of education: the system of education of the French community and of the Flemish community that pay the author’s attention to the peculiar structures of secondary and higher secondary education. It has been investigated that the teacher training in Belgium is being realized according to the qualifications: the teacher in the kindergarten, primary, secondary and higher secondary school, specializing in English. The author describes the differences in understanding and interpretation of the notion «the content of education». We discovered that the European Qualification Framework and the National Qualification Framework as the main legal documents of both Belgium and Ukraine have slight difference. While describing the notion of «educational program» it has been found that the term has completely different meaning in European system of education. They usually use «curriculum» instead. It has been noted the essential groups of courses for obtaining the qualification of the English teacher in Belgium: curriculum of psychological, pedagogical, educational, methodological and linguistic directions, the courses on choice and practice in school. The article confirms that one can’t fully understand the teacher training in Western Europe without studying them. The problem isn’t completely researched in Ukraine that shows the perspective of its further investigation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1488
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Osnovni poniattia doslidzhennia .pdf572,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.