Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1563
Назва: Використання самоорганізації у загальноосвітніх навчальних закладах щодо фізкультурно-спортивного дозвілля учнів
Інші назви: Using the Self-organization in General Educational Institutions in the Sports and Leisure Sports of Schoolchildren
Автори: Бондар, Т. С.
Bondar, T. S.
Золочевський, В. В.
Zolochevskyi, V. V.
Ключові слова: підліткі
дозвілля
самоорганізація
фізичне виховання
загальноосвітній навчальний заклад
фізична культура особистості
здоров’я
teens
leisure
self-organization
physical education
general education
physical culture personality
health
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Бондар, Т. С. Використання самоорганізації у загальноосвітніх навчальних закладах щодо фізкультурно-спортивного дозвілля учнів [Текст] / Т. С. Бондар, В. В. Золочевський // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 4 (48). – С. 195–207.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто результати експериментальної роботи щодо впровадження у практику загальноосвітнього навчального закладу структурних компонентів, що побудовані на самоорганізації учнів та їх батьків. Використано методи теоретичного моделювання; тестування фізичної підготовленості; скрінінг-анкетування скарг на стан самопочуття підлітків, педагогічне тестування рівня сформованості компетентнісної складової фізичної культури особистості; педагогічний експеримент. Встановлено, що експериментальні компоненти позитивно впливають на стан фізичної підготовленості та процес формування особистісної фізичної культури підлітків, а також сприяє профілактиці психосоматичних розладів у підлітків.
The results of the experimental work are to clarify the mechanisms of self-efficiency in the educational process of the school. The study is the implementation in practice of educational institution the structural components that are based on self-organization of the students and their parents and experimental substantiation of their activity. During the study the following methods were used: the methods of theoretical modeling – to build innovative organizational components of secondary schools; physical fitness tests – to determine the health rating of the pupils; screening questionnaire state of health of adolescents; teacher testing to determine the level of formation of competence of the individual component physical training adolescents; pedagogical experiment. The innovative components (bodies of sports self-adolescents and their parents) that were tested in the experiment are in close relationship with the government in education (pedagogical councils, student associations (councils (Senate), sport club), methodical associations of the teachers and the administration of secondary schools. It was also implemented algorithm to realize the educational objectives of the school. According to it the task of society associated with the formation of a healthy younger generation directs the administration of secondary schools (according to the Law of Ukraine «On General Secondary Education») and family parents (according to the «Family Code of Ukraine»). Further tasks are directed not only to the teachers of physical education and a teacher, as in a traditional school, but also to the pupils (according to age) and their parents (within the competence). It is established that public authorities sports movement adolescents (bodies of sports self) positively affect the state of physical fitness and the formation of personal physical training of the teenagers and helps to prevent psychosomatic disorders in adolescents and can overcome the negative trend at the level of formation physical education and raise the level of conscious attitude to the teenagers by means of physical training and active leisure. In order to clarify the correlation interdependence of the studied parameters («health rating» of complaints about the level of personal well-being and physical training) and developed organizational and pedagogical technologies, as well as the contribution of each of them in the terms of improving the physical education of adolescents in leisure activity, There is a need for thorough mathematical analysis.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1563
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vykorystannia samoorhanizatsii u .pdf651,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.