Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1584
Title: Проблема наступності дошкільної і початкової освіти
Other Titles: The Problem of Continuity and Preschool Primary Education
Authors: Кондратюк, Світлана Миколаївна
Kondratiuk, Svitlana Mykolaivna
Павлущенко, Наталія Миколаївна
Pavlushchenko, Nataliia Mykolaivna
Король, Олена Вікторівна
Korol, Olena Viktorivna
Keywords: наступність
continuity
діти
children
дошкільний вік
preschool age
дошкільна і початкова освіта
preschool and primary education
Issue Date: 2013
Citation: Кондратюк, С. М. Проблема наступності дошкільної і початкової освіти [Текст] / С. М. Кондратюк, Н. М. Павлущенко, О. В. Король // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць. – Кривий ріг, 2013. – Вип. 37. – С. 322–326.
Abstract: У статті розглядаються питання психолого-педагогічної готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі та необхідність підготовки педагогічних кадрів до такого роду діяльності. Розкриваються наукові аспекти наступності дошкільної та початкової освіти, вказується на позитивний вплив наступності в роботі дитячого садка і початкової школи.
There are questions about the psychological and educational preparation of preschool children for school and the necessity of training teachers for these activities consider in the article. We discover the scientific aspects of continuity pre-school and primary education; show the positive influence from the work of the kindergarten to the primary school.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1584
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кривий ріг 2012.doc59,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.