Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1672
Назва: Шляхи підвищення мотивації до вивчення дисципліни «Латинська мова та основи медичної термінології» в медичному університеті
Інші назви: The Ways of Increasing Motivation Towards the Academic Discipline ‘Latin and the Fundamentals of Medical Terminology’ at the Medical University
Автори: Куліченко, Алла Костянтинівна
Kulichenko, Alla Kostiantynivna
Ключові слова: мотивація
шляхи підвищення мотивації
інтерес
студент
викладач
латинська мова
самостійна робота
медичний університет
motivation
ways of increasing motivation
interest
student
lecturer
Latin
independent work
medical university
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Куліченко, А. К. Шляхи підвищення мотивації до вивчення дисципліни «Латинська мова та основи медичної термінології» в медичному університеті [Текст] / А. К. Куліченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 5 (49). – С. 279–286.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто шляхи підвищення мотивації до вивчення академічної дисципліни «Латинська мова та основи медичної термінології» в медичному університеті та обґрунтовано їх доцільність. Зокрема, увагу зосереджено на таких методичних аспектах, як: вітання та прощання латинською мовою; використання латинських прислів’їв і приказок, самостійне вивчення латинських прислів’їв і приказок протягом навчального року, енциклопедичні хвилини, позааудиторні види роботи тощо. У дослідженні використано: аналіз, синтез, узагальнення, систематизацію, інтерпретацію педагогічної літератури для визначення понятійно-термінологічного апарату роботи, спостереження ‒ для з’ясування оптимальних шляхів підвищення мотивації до вивчення дисципліни «Латинська мова та основи медичної термінології».
The article deals with the ways of increasing motivation towards the academic discipline ‘Latin and the Fundamentals of Medical Terminology’ at the medical university and proves their usefulness. Specifically, the author’s attention is focused on such methodical aspects as: ‒ the greeting and farewell in Latin. The author believes that it is important for the first-year students as a form of respect to language and to a lecturer; ‒ the usage of the Latin proverbs and sayings. Firstly, by using the given educational material the lecturer may achieve an educational (moralizing) goal in the classroom. Secondly, a proverb is one of important tools in the phonetic warming up that helps students to prepare their organs of speech for different activities in class. Thirdly, through proverbs and sayings students learn many words and master grammar rules; ‒ self-study of the Latin proverbs and sayings during the school year. Students are proposed to learn by heart a certain number (about 50) of eloquent expressions during the school year. They choose interesting proverbs by themselves; ‒ encyclopedic minutes. This is a short presentation of some informative facts (myths, legends) that related to the peculiarities of the Latin language; ‒ different projects. Students can be involved as listeners or speakers into studentsʼ research societies (circles) organized by the Department of Foreign Languages; in the studentsʼ scientific conferences at all levels; in cultural events related to foreign languages, including Latin. The following methods are used in the article: analysis, synthesis, generalization, classification, interpretation of pedagogical sources with the purpose to determine the conceptual and terminological apparatus; observation ‒ with the purpose to identify the ways of increasing motivation towards the academic discipline ‘Latin and the Fundamentals of Medical Terminology’. The prospect of further research is the analysis of the student’s interest while studying the discipline Latin and the Fundamentals of Medical Terminology (foreign languages) at the medical university.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1672
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shliakhy pidvyshchennia motyvatsii .pdf527,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.